Hodina 9. 1. 2017
- ja-na-ja-na a ny-ny-ny a mi-mo na „problematickém místě“
- Holubička
- zkoušeli bez doprovodu a nahrávání
- intonace
- Ach synku
- nehovorová výslovnost
- 2 sloky
- Stín katedrál
- opak
- Kolář – daruj mi chvíli
- transpozice D
- nahraju
Přítě zase normálně 😉
Hodina 19. 10. 2016
Dlbrý dne,
- River flows in you (Y…)
- payphone
- Rozhrání rukou
- tónina C dur a stupnice C dur
- pomalu a rozfázujte si ten pohyb:
- C – E
- podložení
- srovnání prstů
- F – C
- když to hrajete, rozfázujte si to na jednotlivé kusy, abyste nezačala s dalšími věcmi dříve, než skončíte s těmi předešlými.
- palce nad klávesami
- Čtení not
- Menuet (pro A. M. Bachovou) (odkaz na stažení & tisk)
- Projděte si prvních 8 taktů (pak se skladba začne opakovat)
- Stačí zvlášť, pořádně basový klíč, kdyby cokoliv, stačí tužkou napsat poznámku
- Str. 26 – V zahradě na hrušce
- jen čtvrťové noty
- čtvrťový pomlky
- všech 5 prstů, nebudete vůbec muset hnout rukou.
- Tónika a Dominanta – 1. a 5. stupeň v levé ruce, tedy C a G. (značí se T/D/S)
- nechváteje, volně, pomalu
- Opatřit akordy od daných tónů (T/D)
- Písnička k vytištění
- Zatím vám stačí pouze tuta písnička.
Příští střdeu opět v 19.00, předpl. do konce října.
Hodina 6. 6. 2016
Dobrý den, s Honzíkem jsme se věnovali:
- Uvolňování rukou – kvinty, rotace, co nejpomaleji, ale co nejvolněji střídejte uvolňovací cviky, ať není ruka v křeči.
- Zopakovali jsme, co je to akord – zkuste to slovně nějak říci (výstupem je něco jako „akord je souzvuk tří a více různých tónů, tedy musí být alespoň 3 a musí být různé, to je důležité – a navíc je to souzvuk, tedy že hrají naráz).
- Tónika, Dominanta a Subdominanta – nejdůležitější akordy (tzv. harmonické funkce), pomocí kterých jsme schopni doprovodit většinu běžných písniček.
- Tónika je na 1. stupni, Dominanta na 5. a Subdominanta na 4., tedy pokud hrajeme od „C“, potom:
C: Tónika (1. stupeň)
G: Dominanta (5. stupeň)
S: Subdominanta (4. stupeň) - H. si napsal do notového sešitu písničku (Ovčáci), kde jsou naznačeny písmeny T/D/S právě tyto akordy. Zkuste si písničku hrát s tóny, které odpovídají T/D/S, tedy C, G a F v levé ruce, až tohle půjde, zkuste místo toho udělat akordy.
- H. automaticky sám přišel na to, že existují nějaké kombinace akordů, které „znějí hezky“, přišel na to, jak fungují T/D/S v harmonii, jen nevěděl, že se tomu tak říká – tak jsme se na tu harmonii takto společně vrhli, aby k tomu měl nějaký „vědecký“ základ 😉
- Czerny(50/1) – za repeticí správně pravou ruku v dvojhmatech, trénujte noty na skriptu Notelearner
Budu se těšit v pondělí „trošku dříve“ od třeba 16.00, 13. 6. 2016. Krásný den! 😉
První hodina
Dobrý den,
nejelejte se, proč vám přichází něco s „klavírem“, i když s klavírem nemáte společného, nicméně mám už tady hotové prostředí na poznámky pro své žáky, proto napíši i pár poznámek sem. Nebudu vás samozřejmě zařazovat přímo do skupiny hudebních studentů.
Věnovali jsme se doplňovačce na i/y/a, snažili jsme se zdůvodňovat, proč tu či tam bude jaké písmenko, hledali jsme souvislosti. V doplněném textu jsme našli několik chyb, zhruba tak 3, které by si tedy V. měl opravit, pokud by si to chtěl ještě někdy třeba zkusit, ať ho to nemátne.
Pak jsme opravovali cvičení psané kurzívou níže, kde se měly opravit pravopisné chyby.
Celkově – V. je velmi bystrý, nicméně je potřeba zapracovat na zběhlosti v těchto věcech. Postupem času vám sem vypracuji další věci, zkuste se pro teď podívat na diktáty od Z. Svěráka (na youtube určitě někde budou), napadlo mě, jestli by se V. nenechal přemluvit, aby si třeba psal vlastní blog, případně dělal na youtube svůj kanál – ať klidně komentuje poč. hry, to je jedno. Jde o to, aby přišel co nejvíce do styku s češtinou, aby si zvykl mluvit, aby si zvykl psát a češtinu prostě aktivně používat.
Děkuji a krásný den, budu se těšit 30. 5. 2016 opět kolem 18.10, jak se mi podaří přes město projet 😉 Krásný den.
Přesunutí hodin z 21. 3. 2016
Dobrý den všem zúčastněným,
AKTUALIZACE: Se „sarbat“ jsme domluveni na středeční termín, tedy jak úterek tak čtvrtek na vaši volbu je volný 🙂
v pondělí 21. 3. 2016 budu bohužel celý den mimo a nemohl bych s vámi mít hodinu. Proto bych potřeboval vaše hodiny přesunout, konkrétně by se mi to hodilo takto:
- sarbat: Bylo by možno buď v úterý 12.45−−13.45 (od 14.00 mám další výuku) nebo ve čtvrtek v 18.15?
- michkop: Bylo by možno v úterý 17.00, případně ve výše uvedný čas pro sarbat, pokud by si vybrala čtvrteční termín?
- jaskah: Bylo by možno v úterý po 18.00, řekněme 18.15? Případně pokud by si sarbat vybrala úterní termín, poté ve čtvrtek po 18.15?
- milev: S vámi v úterý tento týden akorát nepočítám, proto tam místo vás dávám lidi. Pokud byste chtěla změnu, domluvíme se nějak operativně.
Děkuji moc, klidně komentujte k tomuto, ať rovnou vidíte vzájemně své odpovědi a dobereme se nějakého rozumného konsenzu 🙂
Krásný den všem.
Spojení na mě
Dobrý den všem, stalo se mi teď již opakovaně, že jsme se nedokázali nějak spojit, pro jistotu aktualizuji své kontaktní údaje pro vás:
email: klusik@klusik.cz
telefon: 721 012 698 (to původní platí též, ale tohle jako výchozí).
Děkuji!
Aplikace na piáno
Zkusím tuhle, uvidím, jak se osvědčí: https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/piano-quiz/9wzdncrcsbd6