Skvěle jste se popraly s písničkou, teď ji jen dejte trošku dokupy – ať prostě začne, probíhá a skončí, ať tam nejsou záseky (prostě zplynulit). Jinak jsme se věnovali teoreticky a snad i trochu prakticky:
- Pomlky – stejně jako tóny jsou i pomlky celé, půlové, čtvrťové atd. Počítají se naprosto stejně, akorát jsou prostě v ten moment „zticha“ tóny.
- Bylo by dobré umět všechny tóny, které se nacházejí na a mezi linkami notové osnovy v houslovém klíči, plus spodní C (s jednou pomocnou linkou). Například aby Káťa věděla, že „na třetí lince odspoda se nachází H“, A se nachází v 2. mezeře odspoda a tak podobně. Protože jinak bude pokaždé počítat od „C“ a to je jednak zpomalující, druhak se tak nenaučí noty samotné.
- V notovém sešitě máte takový příklad na rytmus, ten vytleskávejte, případně hrajte, správně počítejte a dělejte to hlavně POMALU. Není důležité rychle a blbě, ale pomalu a přesně, u rytmu obzvlášť.
- Dejte pozor, aby Káťa na pomlky opravdu „pomlčela“ a nepředržovala ty čtvrťové, které tam jsou. Opakujte si dozblbnutí dokola pořád celá 4 doby, půlová 2, čtvrťová 1, nakreslete si „pravítko“ (Káťa ví, má to v sešitě), rozdělujte, zkoušejte se ptát „kolik se vejde půlových do celé“ (2), kolik se vejde čtvrťových do půlové (2) a tedy kolik se vejde čtvrŤových do celé? (4) a tak podobně. Ať Káťa ví, jak se která píše (to docela ví, ale opakování nikoho nezabije) 😉
- S písničkou si dejte pozor, koukejte jí na ruce, dělá různé „magie“ s prsty, všelijaké podivné překroky a skoky, ať je to prostě co nejklidnější, uvolněné, režim „jablíčko“. Až pak bude mít správnou velikost kláves, pořádně mrkneme na další detaily, ale tohle se dá vychytat už teď.
Takže super jinak, budu se těšit na příště opět kolem 17.00 a přeji krásný den.
Nelze komentovat, ale trackbaky a pingbacky budou použity a přidány.