Dobrý den,
- Uvolňování
- zápěstím, vždy z volné pozice (ležíme na klávesnici) a pak zvedat jen zápěstí. Pokud táhne, zase lehnout.
- Maličká su, str. 9
- U přiznávkiového doprovodu zkusme protáhnout basový tón, který váže k sobě věci. Pokud je krátký, objeví se v písničce zvukové „díry“ 🙂
- Zkusme čtvrťový doprovod, dlouhý bas pořád platí 🙂
- Písničku můžeme zkusit zahrát třeba v D dur, která má 2 křížky, tedy #f a #c.
- V zahradě
- velmi podpobný princip, akorát 3⁄4, bas se táhne přes celý takt, legato.
- Tóniny a stupnice
- Viz článek odvozování, tóniny a kadence
- A velmi se hodí naučit se řadu křížků zpaměti
- #F #C #G #D #A #E #H
- Jen se ukrajuje.
- Totéž s béčky
- B (Hb), Eb, Ab, Db, Gb, Cb, Fb
- Czerny 50⁄3
- Ok, dlouhé tóny (půlové neusekávejte, ať jsou půlové)
- jinak není co řešit, bezva : – )
- Zkusili jsme transpozici do D dur.
- odložíme.
- Menuet
- Nebojte se experimentů s dynamikou, dostaňme do toho trošku výraz, v 8. taktu malinko (ale fakt malinko) můžete přibrzdit (ritardando), v 9. taktu opět nasadíte tempo (a tempo). Tím dosáhnete trošku oddělení 1. a 2. fráze.
- Czerny 160/cv. 4.
- Cvičení na prstoklad v pravé ruce a výraz.
- Prstoklad v pravé, pozor na kombinace 5⁄4 – ne, že by se nepoužívaly, ale jsou dost těžko kontrolované, takže pokud to jde, poté zaměníme prsty tak, aby tam vyšlo cokoliv jiného.
- První takt zvlášť pravou a levou, celé je to „jemné“ (sladké), tedy co nejvíc vázané, málo „skoků“ (nejlépe žádný)
Příště tedy ve středu v 9.00. Předpl. do 15. 4. 2017.