Šly panenky
Výběh nahoru (c‑e-g-b‑d) zatím určitě nezahrajete pravou rukou jako samostatný běh bez podkládání (na to ta ruka ještě není dost velká a připravená), proto určitě použijte podložení pod třetím prstem – tedy prstoklad 1−3−1−3−4 (nebo 5).
Doprovod v levé – tóniku v základním tvaru, ostatní v nějakých obratech.
V tónech, které si ruce předávají (akord F, horní tón C – v melodii je také C), nehraje levá, ale levá pustí daný tón a pravá ho zahraje (protože je to melodie a má přednost).
První 4 takty – nácvik (je to těžší písnička, takže jako se skladbami – per partes, po částech)
Trénink na nezávislost & uvolněnění rukou – zahrajte akord a zamávejte levou 🙂 Je to těžší, než se zdá 🙂 🙂
Ve dvojhmatech budeme hrát jen tu horní, časem až pak obě.
Jak si krásné…
Zkusme s máváním, viz nahoře. Je třeba se rovnou trefit na dominantu a tóniku, ale to docela jde 🙂
Transpozice do F dur s jedním béčkem 🙂 T/D akordy v levé, jsou stejné jako v “panenkách” 🙂
Transpozice do D dur s dvěma křížky 🙂 T/D.
Na tom pražským…
Zahrajeme v “originále” (v A dur) a transponujeme do céčka (bez křížků a béček) – ono i do “relativně jednoduchého” céčka se transponuje všelijak, protože ruce jsou navyklé chodit na křížky a tady prostě nebudou 🙂
Maličká su
Transpozice do H dur => 5# – Fis, Cis, Gis, Dis, Ais (trošku hardcore, ale zase u tutý písničky… proč ne). Budeme hrát pouze tóniku a dominantu v septakordu (H & Fis7) – H je H‑Dis-Fis, Fis7 je Ais-E-Fis. Fakt se mi hrozně líbí, jak S. hraje transpozice, prostě v jejím věku po roce hraní vlastně dokázat transponovat “za běhu” písničku třeba do H dur (což je fakt maso), to je fakt klobouk dolů 🙂
Příště zase mrkneme na intervaly a budeme s tím dále dělat. A přijdu trošku dříve, abych nahradil dnešní brzký odchod 🙂