Dobrý den,
- G dur (kvůli Menuetu)
- stupnice, akordy, harmonické funkce atd.
- obraty akordů
- Technika hry
- Uvolnění zápěstí – Oktávy
- První přiblížení – necháme ruku spadnou z rozumné výšky na stůl, na kolena, prostě „někam před sebe“ tak, aby byla ruka nadále uvolněná a nebyly aktivovány žádné svaly, které zrovna nepotřebujeme.
- Když budeme hrát třeba kviny, sexty, případně i ty oktávy, tak klavír svojí klávesnicí vrací prsty trošku nahoru, nechme ho to udělat a při opakování kvint (např. že hrajeme CG-CG-CG-CG) využijeme právě toho, že nám prsty lehce vrací. Nepotřebujeme tedy zvedat zápěstí „rukou“, ale pouze lehce stáhnout nahoru, zbytek ruky zůstane uvolněný (prsty, předloktí atd.)
- Uvolnění palce – nadkládání a podkládání
- nadkládání (jako ve stupnici, když se nadkládá)
- palec se zasekne do nějakého tónu a ten pořád drží (i když už nezní)
- ostatní prsty skáčí kolem palce tak, aby se nevytáčelo zápěstí, jedná se skoro jen o posun zápěstím, přes palec se „převalíme“
- Dá se trénovat i na kolenou, jako by se snažily ruce setkat klouby „uprostřed“
- podkládání
- hrajeme palcem, zatímco je zaseknutý jiný prst
- nadkládání (jako ve stupnici, když se nadkládá)
- Vrhání tónů
- Vrháme směrem „od palce“, tedy levou dolů a pravou nahoru.
- Uvolnění zápěstí – Oktávy
- Menuet
- opak, vzpomínání
- jistější tóny
- prsty jsou pořád uvolněné, viz cvičení nahoře – malíček třeba v 7. taktu je v totální křeči (pravá ruka)
Příště v pátek 23. 12. 2016 opět v 17.00.