Eliška v pondělí neměla „svůj den“ u paní učitelky, takže paní učitelka jí nedala moc nových věcí, spíše opravit ty staré. Což ve své podstatě stačí se zaměřit na to, co jsme dělali minule.
Jinak co jsme probrali:
- Snad alespoň trochu jsme si udělali pořádek v obratech – základní tvar, 1. obrat, 2. obrat – a jak je rozpoznat a vytvořit z akordu.
- Základní tvar akordu daného tóniny (budu např. psát pro gis dur) poznáme tak, že tón, který je stejný jako název tóniny (tedy gis), bude na spodním místě, tedy pro gis dur to budou tóny gis, c, dis.
- 1. obrat vytvoříme tak, že tento názvotvorný tón (gis) „obrátíme“ o jednu oktávu výše, tento tón tedy bude v akordu na horní pozici. V našem případě tedy c, dis, gis
- 2. obrat vytvoříme buď z 1. obratu tak, že spodní tón © obrátíme o oktávu výše, tedy vznikne dis, gis, c, anebo ze základního tvaru, že vrchní tón obrátíme o oktávu dolů. Tak jak tak, 2. obrat se pozná tak, že názvotvorný tón je mezi ostatními tóny, tedy v našem případě dis, gis, c. (jmenuji odspoda)
- Za DÚ prosím pro následující akordy určete (tedy ať určí Eliška 🙂 ), o jaký akord (v jaké tónině) se jedná a v jakém je obratu:
[pdf-embedder url=„http://klavir.klusik.cz/wp-content/uploads/2015/10/Poznávání_akordů.pdf“]
- Mluvili jsme o stránce s „hudebními hrami“, Eliška by je ráda viděla, prosím tedy:
- Trénink stupnic dle poslechu: http://www.8notes.com/school/theory/scale_ear_trainer.asp
- Trénink intervalů: http://www.8notes.com/school/theory/interval_ear_trainer.asp
- Ohledně skladeb tedy platí to, co jsme psali minule. Vše ať si cvičí pomalu, to je důležité, rychle je to zbytečné – nahází se hromada chyb a bez pomalého hraní s uvědoměním si chyb je to pak zbytečné takto hrát.
Děkuji, budu se těšit příští čtvrtek v 15.45 opět.
Nelze komentovat, ale trackbaky a pingbacky budou použity a přidány.