Dobrý den, s Káťou jsme se věnovali následujícímu:
- C dur, D dur, G dur – všimpli jsme si, jak postupně přibývají křížky, že C dur má 0, G dur má 1 a D dur má 2 😉 Na klávesnici je to vidět jako pořád stejný krok 🙂 (C‑G-D), stejně tak křížky přibývají o stejný krok (Fis-Cis-Dis).
- Příště bych se rád zaměřil na A dur, které má 3 křížky, zkuste tedy vymyslet, které 😉 😉
- Definovali jsme akord jako souzvuk tří a více různých tónů – tedy např. C‑E-G. Musí to být opravdu různé tóny, to je důležité! Pak je te třeba pouze trojhmat C‑G-C, ale není to akord.
- Obloučkové uvolňování zápěstí – přeháněli jsme (skoro divadelně) pohyb, kdy jsme skákali z jedné části na další oběma rukama.
- Zkoušejte si před každým hraním, tahle se uvolňovat 🙂
- Písničky jsme opatřili akordovým doprovodem – tedy tam, kde je akord „C“ použijeme „akord C“, tedy „C‑E-G“, tam jde je „G“, tak z G dur opět 1., 3. a 5. stupeň, tedy G‑H-D, tam, kde je „D“, tam použijeme pořád stejně 1−3−5, tedy D‑Fis‑A (3. stupeň v D duru je Fis, že…)
- Stejnžým způsobem jsme doplnili „káťasong“, což už se rýsuje jako docela zajímavá skladba, časem z toho udělám třeba praeludium 😀
- Czerny (1) – opakujte si pomalu dohroamdy až k 1. repetici (dál nebudeme ani hrát)
- Czerny (2) – spojit druhý řádek, první „vybrušovat“ k dokonalosti 😉
Bezva, budu se opět těšit příští čtvetk 16. 12. 2015 v 17.00 u vás doma.
Nelze komentovat, ale trackbaky a pingbacky budou použity a přidány.