Ahoj,
- Uvolnění, rozehrátí
- Akcenty, pedál – jedině pozor na rozdíl akcentu a neakcentu, ten rozdíl musí být slyšitelný. Prosty jsou jinak uvolněné, ale pořád si na to mysli 🙂
- Zkus totéž s prostředním pedálem, je slyšet, že je to neskutečně citlivé na přesnost stisku pedálu a držení dlouhého tónu – takže žádné odskakování, ale pěkné „ležené“ tóny, aby měl pedál dost času to udělat (svoji funkci, tedy držet to, co zrovna je stisknuté). Pedál musí být „maličko později“ oproti ruce, pokud je dříve, nic se nedrží => nic nezní 😉
- Humoreska (Dvořák)
- Vzdušné – pozor na pomlky, ať to nemáš slepené! 🙂 Tóny máš naprosto v pohodě, pak jde o to při spojování s pedálem, aby to neznělo moc „tuze,“ provzdušněním se to prostě uvolní 🙂
- Zase pozor, ať to není „ulítlé,“ pořád je to „grazioso,“ tedy smooth – prostě bez výstřelků 😉 A ještě před tím „poco lento,“ tedy „trošku rozvláčně.“
- 1. takt na 2. řádce – Ab je třeba držet – ale vyjde palcem, ale to není problém – uhodíš palcem, přešlápneš na malíček a 3−2−1 zahraješ ostatní tóny, doporučuji v rytmu, žádný spěch – prostě raz-a-dva-tři-čtyř… – na „raz‑a“ přehodíš, dva-tři-čtyř jsou ty sestupující osminy.
- Pedál v levé spojí první 2 osminy a drží až do 3. osminy, ve které pustí, ne před ní!
- Další spojování prvních 3 řádků – do dokonalosti (proto se s tím tak babráme, aby to nebylo „jen tak nějak,“ ale byly podchycené všechny detaily, co zvládneme takhle) 🙂
- Rytmus, v momentě, jak to začneš spojovat, se to záhadně „přestane houpat,“ takže pořád houpeme 🙂
- Počítání na doby – jsou tam ale dvaatřicetiny, takže zdvojíme doby a budeme počítat do čtyř (prv-ní-do-ba-dru-há-do-ba…) a na „ba“ (ze slova doba) vyjde právě ten dvaatřicetinový ocásek.
- https://youtu.be/9KRZDOuVk‑o
- Vzdušné – pozor na pomlky, ať to nemáš slepené! 🙂 Tóny máš naprosto v pohodě, pak jde o to při spojování s pedálem, aby to neznělo moc „tuze,“ provzdušněním se to prostě uvolní 🙂