Dobrý dn,
- Sezení, stupnice
- „Rozehrávka“
- Pravá ruka – prstoklad 1−2−3−1−2−3−4−5
- Levá ruka – přesně opačně – 5−4−3−2−1−3−2−1
- Zkoušej si je takto zvlášť, důležitá není rychlost, ale přesnost a plynulost. Neboj se do klavíru či kláves více uhodit.
- Co to „je“ stupnice? Tónina je „balík“ všech tónů, co se používají najednou, stupnice je že vezmu vššechny za sebe, udělám řadu a zahraju je.
- Pravidelně si zkoušej hrát stupnici, třeba 4×, prostě několikrát, ideálně by bylo hrát si tuto každej.
- Ideální stav je, že se to hraje pomalu např. 20×
- Tóny, které jsou vedle sebe, co nejméně „lepit na sebe“, aby byly prostě oddělené.
- Nejjednodušším způsobem, jak zahrát stupnici dohromady pravou a levou je, že začneme oběma palci na stejném místě a jedeme „od sebe“ a „k sobě“, tedy nadložení a podložení se objeví na stejném místě 😉
- Půltón – nejbližší vzdálenost mezi jakýmikoliv dvěma tóny., Celý tón – vzdálenost, kterou udělají 2 půltóny vedle sebe.
- Maličká su (str. 9)
- Čtvrťová pomlka, ať je dlouhá opravdu celou jednu dobu.
- Hra s doprovodnýum tónem (T/D)
- Tónika (1. stupeň)
- Dominanta (5. stupeň)
- (Subdominanta, 4. stupeň)
- Akord od těchto tónů, tedy C a G.
- Cvičte akord samostatně – aby zněly všechny tóny najednou a co nejvíce.
- V zahradě na hrušce (str. 26)
- To samé co v Maličká su. – akordy, T/D.
- Písnička s chybějícími věcmi, str. 14
- Prstoklad 1−2−3−5 v úvodním širokém akordu
- Rozečítání pravé ruky, prstoklady. Nikam si je zatím nepíšeme, zkusme je udržet v H. paměti 😉
- Doprovod využije T/D i S, zkuste naladit podle sluchu, pokud nebude sedět tónika, dáme dominantu, pokud ani ta, zkusíme subdominantu.
Knížky prosím jednu či dvě (jedničku a dvojku) z tuté řady: http://www.houdek.cz/noty-a-literatura/ucebnice-hudebni-nauka/hudebni-nauka-pro-zus-1-rocnik-martin-vozar.htm.
Příště opět v pátek kolem 16.00.