Dobrý den,
- Uvolńování
- Ostatní prsty jsou pořád volné a pokud možno konkávní a ne konvexní! 🙂
- Hraní hezkých tónů
- rozložený 5hlasý septakord C7, ale jen krajní pozice – v pravé tedy c‑e, v levé c‑b
- prsty hrajeme přehnaně z výšky, aby si zvyklay na nezávislost
- 4/4 takt po triolách, nejdříve 4/4 takt po čtvrťových, poprvé hrajeme nahlas (forte), poté piano (jemně).
- Počítání „prv-ní-díl-dru-hý-díl etc.“
- co nejlegátověji 🙂
- Rozložený septakord C7 má tóny (pro zajímavost) C‑E-G-B‑C
- Czerny 160⁄4
- přírazy jsou malé a nenápadné.
- Dynamika a frázování souvisí s obsahem a strukturou (frakturou) melodické linky, klidně „divadelně“, skoro až kýčovitě, přežeńte výraz, ubrat se dá vždycky. Skladba je dolce, tedy sladce. Navíc je to romantismus (Czerny žil někdy 1840 plus mínus), takže lehce po Beethovenovi. To byl též romantista 🙂
- Sibelius
- Basové tóny vázejte pedálem, tedy na každý basový tón vyčistěte 🙂
- Až budete mít celou frázi hezky legato (pravou i levou), zkuste „vlnit“ .-)
Příště se uvidíme opět v běžnou dobu, pokud se něco nezmění, pak bych to napsal (běžně 18.00).