Dobrý den a ahoj,
Uvolňování rukou
Oktávy – jen zápěstím, ostatní prsty jsou též uvolněné a leží, případně si lehnou těsně po zahrání krajních tónů oktávy.
Mozart
V bězích – levá přesně, co má hrát, principielně v pořádku, jen tóny byly jiné 🙂
v začátku – takt 2 a 4, ať už jsou správně!
rozečítání dál (do konce 1. fráze, tedy další 4 takty), prstoklady tužkou (jsou důležité, protože jinak to dost brutálně nevyjde)
čtení basového klíče 🙂 Je prostě potřeba, nedá se mu moc vyhnout, na klavír alespoň ne.
Bach
Opakování v jednotném tempu, pokus se o dynamiku, ale hlavně jednotné tempo.
Občas jsou různé nepřesnosti (tónové, ale i rytmické, např. ze začátku dokonce M. zrychluje, ale poté zase zpomalí a je to dost slyšet). Ohledně tónových nepřesností – je třeba je hned opravit, skladba hodně dlouhá, takže do konce člověk zapomene, co hrál špatně, proto je třeba opravovat hned, alespoň při cvičení, samozřejmě.
Poslední 2 takty mírně zpomalovat (calando, máš napsáno poco ritardando – trochu zpomalovat).
Sibelius
Vytisknout (poznámka pro mne, viz kalendář). Hráli jsme první 2 takty, tedy vlastně první 4 takty, které jsou 2× zopakovaný první 2 takty.
Cílem je v levé co nejpřesněji “doskočit” ve velkých vzdálenostech a nenechat se rozhodit pravou, která hraje šestnáctiny.
Písničky
opakování (Maličká su, V zahradě na hrušce)
Příště
normálně ve 14.00.