Ahoj, dobrý den,
- Uvolnění
- Kvinty – nazvučení, priorita pro určitý tón
- Jedná se spíše o „myšlenkovou věc“, stačí si představit, že daný tón ze dvou bude silnější a on „se prostě stane“ (ruka dost reaguje na mikropohyby svalů)
- Kvinty – nazvučení, priorita pro určitý tón
- Mraky (zpaměti)
- Rytmus!
- 3. řádek – půlová musí být pod celým taktem 🙂
- Jsou to osminové a čtvrťové, takže tak 🙂
- Menuet (novinka, J. P. Rameau)
- Zvlášť pravou a levou
- Pravá – velké 2 fráze, legato 2× 😉
- Levá ruka – pozor na basový klíč 🙂
- Zvlášť pravou a levou
- 14
- 4. řádek – pořádně, co je v levé ruce 🙂
- Návyky – ruka nesmí v levé cestovat nahoru, když jde „dolů“ (naučena nějaká blbost, je potřeba přeučit, proto to tak intenzivně dělám)
- staccata jsou volně rukama, žádné křečovité ďoubnutí, je to kratší jemný tón bez akcentu a křeče! 🙂
- Závěr – ok, jen pozor na rytmus, ať není čtvrťové utrhlá 🙂
- 4. řádek – pořádně, co je v levé ruce 🙂
- Akordy, co to je, jak se to tvoří 🙂
- Durový akord – základní tón, pak přeskočené 3 a pak přeskočené 2.
- Mollový akord – přesně opačně (2:3)
- Křížky a béčka
- Křížek zvyšuje tón o půl tónu (sousední jakákoliv klávesa, ať je bílá nebo černá, prostě sousední). Přidává „is“ – fis, cis, gis…
- Béčko snižuje tón o půl tónu (…) – přidává „es“, tedy ces, fes, ges, …