Krásný den,
- Uvolnění, rozherátí
- Máte hezky stabilní už kvinty etc., bezva, jen tak dál.
- Hraní nezávisle prsty jednolivých tónů, hezké tóny
- Ruka leží volně na klávesnici a děláme 3 fáze:
- Uvolněná ruka
- Prst se zvedá
- Prst hraje tón
- Pak se jde znovu do 1. fáze – tedy ne rovnou že se prst zvedá, ale že je uvolněný.
- Lze doprovodit počítáním – první-druhá-třetí (klasicky) 😉 😉
- Postupně prostřídáte všechny prsty – každý prst několikrát, opakování typu 4× nebo podobná čísla, určitě ne 100× 🙂
- Fáze s uvolněním je moc důležitá, ruka se musí naučit přepínat mezi „ovládám prst“ a „neřeším prst.“ Cílem hraní není pořád řešit všechny rpsty, ale řešit jen ty, které zrovna potřebuju. Ostatní prostě spí 🙂
- Ruka leží volně na klávesnici a děláme 3 fáze:
- Réhradice
- Pokusíme se dokončit.
- Pěkně prstoklady, ať je to v rukách a nemusíte to už řešit.
- Zkusme se podívat na „doprovodnou aranži,“ jsou to jen akordy.
- Jsou často v obratu, aby nedocházelo k velkým skokům, basa ale skáče (levá ruka).
- První 4 takty, návaznost akordů. V levé se skáče kvinta (vždy kvinta, takže nemusíte řešit horní tón, stačí hrát spodní podle akordové značky).
- Kvintu znáte z rozehrávacích cvičení.
- Menuet
- Prvních 8 taktů – ladění k dokonalosti.
- Opakování pravou – v pohodě prstoklady etc., akorát pozor na rytmus, střídající se osminy a čtvrťové, ať jsou fakt v poměru 1:2 na čas, prostě přesně dvakrát delší/kratší. Počítání určitě pomáhá, to už zvládáte v pohodě, akorát se necháte „sama sebou překecat“ a měníte rychlost počítání. Počítáte „první-dru-há“ třeba. Musí to být konzistentní – tedy „prv-ní-dru-há-tře-tí“.
- Zkuste si pustit nějakou píseň na 3 doby (nebo na 6) a počítat si s tím. Např. Adiemus – Song of the Spirit. https://www.youtube.com/watch?v=oE8iEDsAED4
- Dlouhé tóny nechte znít až do konce taktu.