Ahoj,
- Bach
- Jen na rozehrání 🙂
- Hraní zpaměti, no, jakmile se do toho rejpne, dané místo se rozsype, to je klasika. Ale umíš hezky napojovat z různých míst (prostě že není třeba hrát vždycky znovu od začátku).
- Pozor na vázání tónů malíčky v pravé, tón na konci je hlasitý a dlouhý a vyvážení taktu se začne naklánět, ať je to co nejrovnější ve smyslu rytmiky.
- Transpozice
- Naposledy jsme hráli We are the Champions, ale máš noty v D moll, chceme transponovat do C moll, ať je to podle originálu.
- Super, pokračuj v tom dál 🙂 Přes harmonická pravidla, to hodně pomůže.
- Zkus si tu písničku trošku rozšířit, klidně i podle poslechu, jsou tam docela zajímavé harmonie už v první sloce, než je refrén 🙂
- Jednoduché akordy, nic složitého – využij pouze toniky, dominanty a subdominanty k daným modům, kde zrovna jsi (když seš v Eb dur, tak použít harm. funkce Eb dur)
- Harmonická sekvence (příklad) na modulaci z D moll do D dur
- D moll (tónika)
- H dur (pseudoparalelní tónina, současně dominanta k následujícímu…)
- E moll (tónika)
- D dur (7. stupeň), použitý jako dominanta k následujícímu
- G moll (tónika) /G dur (tónika)
- F dur (7. stupeň) /F# dur (tonika) , použitý jako dominanta k následujícímu
- B moll /H moll (tónika),
- A dur (chromatická přímá modulace, použito jako dominanta k následujícímu)
- D dur (hotovo).
- Citace
- Dá se použít, když se cituje nějaké téma/motiv, třeba sedí liška pod dubem v C moll, dá se hrát s harmonickými funkcemi a dělat různé variace kolem toho.
- Použil jsem v C mollu falešnou kadenci, když jsem z dominanty G moll a G dur, namísto do C dur, přešel do Ab dur a od toho přes mollovou subdominantu F moll zpátky do C moll.