Dobrý den,
- Rozcvička
- Stupnice dohromady
- Běh oktávy
- Cvičení na uvolnění a lepší techniku
- Oktávy
- uvolnění rukou tak, že třeba dáme ruku k hlavě a necháme ji volně spadnout. Než dopadne, máme snahu pád korigovat, brzdit. To je cílem „vypnout“, aby ruka padala prostě volně. Na klavír hrajeme totiž hodně „gravitací“
- Proč „oktávy“ – pro dospělou ruku „normální veolikosti“, je to poměrně přirozená šířka a není to moc úzké ani široké, pro menší ruku klidně kvinty
- Nejde ani moc o přesnot toho „co“ se hraje, spíš o to, aby byl hezký uvolněný tón.
- Platí pro obě ruce 😉
- Nadkládání a podkládání
- přes palec
- viz (někdy) minule
- pod ukazováčkem
- Zapíchneme ukazováčkem do nějakého tónu a palcem skáčeme kolem tohoto ukazováčku.
- Nejdříve sousední, poté i „přes sousední“ atd. (sekundy, tercie etc.)
- přes palec
- Házení tónů
- Levá
- 1. prst zasekne tóniku (v c dur tedy c)
- ostatní prsty rozehrávají akord směrem dolů
- 2. prst G
- 3. prst E
- 5. prst C
- Držíme 1. prst a postupně, nejdříve začneme řešit jen kombinaci 1−−2, jinou ne. Poté přidáme 1−2−3 etc.
- Pravé
- Stejné tóny, ale přesně inverzně 🙂
- Zapíchnu palec a ostatní prsty musí být pořád volné, žádná tenze
- Až poté zkouším přidávat další prsty.
- Pěkné, znělé tóny (jako ostatně u všech těchto cvičení)
- Levá
- Oktávy
- Když se děje „DEF“ v levé, tak jedině zpomalit, aby to bylo stabilní a postupně zrychlovat, v rychlosti se to prostě nedá dohnat.
- Menuet
- Opak 🙂
- 4. takt – oktávová géčka, tak udělejte optimalizaci, ruku rovnou stáhněte (na 2. a 3. gé), abyste pak už rovnou měla „c“ na 4. prstě. (5. takt)
- Opak 🙂
- Beskyde
- opak 😉
Příště čtvrtek 15. 12. 2016 v 19.00.