Ahoj,
- Uvolnění, rozehrátí
- Posed u klavíru
- Vždycky si nastav vzdálenost, seš vysokej, potřebuješ se tam naskládat a nesedět moc blízko. Prostě tak, aby kolena měla větší než pravý úhel, když jsou paty na zemi a chodidla vedle pedálů.
- Na židličce seď též jen zčásti, ať mírně přepadáváš dopředu, což budeš řídit & kompenzovat právě patami nohou na zemi. A samozřejmě rukama, budeš tak stabilnější a mít větší rozsah bez potíží.
- Přendavání dlaní přes palce, příprava na nadkládání & podkládání pod/nad palcem.
- Palce obou rukou se zapíchnou do nějaké kvinty (např. rozsah C – G)
- Ukazováčky hrají vnější tóny kolem C‑G (tedy H – A) a pak se prostřídají s prostředníčky, které hrají vnitřní tóny, např. (D – F).
- Cílem je, aby se dlaň přes palec přenesla pouze translací, tedy ne rotací (loket se nehne), ruka je neustále kolmo ke klávesnici. Kontrola stavu je, že se potkají „palce“ uvnitř.
- Czerny 849⁄1
- V pravé
- Malíčky a prsteníky jsou v silné symbióze, malíček skoro nehraje a prsteník si lehne na malíček a „hraje jím.“ Budeme muset zapracovat na oddělení prstů od sebe.
- V levé ruce
- Několik cílů – dodržet spodní tón a stabilně prstoklady (pořád stejné, konzistentně). https://youtu.be/9gbjiuuzKec
- V pravé
- Posed u klavíru
- Ježibaby
- S akordy a obraty
- Hodně dobrý! Super. Neboj se zvednout ruce, uvolnit zápěstí mezi akordy. Já vím, že se ruka snaží minimalizovat pohyb, aby „neskončila mimo,“ ale je zbytečný se toho bát, prostě to tam plácni a jak si ruka časem zvykne kam, tak to půjde samo 🙂
- Obraty – v části F‑C-F buď F/C‑C-F/C, anebo F‑C/E‑F – je to fuk, ale prostě jen využij obratu, to je celé 🙂
- Had
- C moll – 3 béčka, princip béček je skoro stejný jako princip křížků (resp. je úplně stejný, jen na druhou stranu).
- Akordy Cm, Fm, G a D už určitě v pohodě vymyslíš, takže žádný strach, stejně tak k knim vymysli obraty.
- Cm hrajeme v tuté písničce v základním tvaru, D taktéž, ostatní akordy jsou všechny v obratech, takže Fm bude spíše Fm/C a G bude spíše G/H.
- Předtaktí – v prvním taktu se nic neděje, jen na konci je jeden tón – je opravdu potřeba ho považovat za poslední tón toho, co bylo před tím, melodie defakto (hlavní část) začíná až v taktu poté. I géčko samotné (v předtaktí) bude bez akordu (i když by tam mohlo být Cm,) ale cílem je, aby pocitově byl začátek melodie až na Eb, všecko, co je před tím je jen předehra k melodii.