Ahoj,
- Rozehrátí, uvolnění
- Kvinty volně zápěstím
- pořád to stejné – tedy podpírání lokte o stehno a tak.
- Celkově posed a tak pořád dokola.
- Hrajte všecko pomalu, dotlačit T. hrát všechno pomalu je občas „nadlidský“ úkol.
- Grieg – Waltzer (2)
- V rámci učení se basového klíče…
- Jednotlivé oktávy na klavíru:
- c1 – h1, c2 – h2, c3 – h3, c4 – h4 a nahoře je c5.
- Pod „jedničkovou“ oktávou je „malá oktáva,“ tedy píše se malými písmenky, tam je k nalezení třeba „dé malé“ a tak podobně.
- Pod „malou“ oktávou je „velká oktáva“ – píše se velkými písmenky.
- V levé ruce se neustále opakuje valčíkový doprovod, resp. jeho široká verze.
- V pravé je pak melodie, tu seš schopen zahrát zfleku na místě (super!).
- Cílem je to pospojovávat postupně.
- Stačí prvních 6 taktů, z čehož první 2 jsou „úvod“ jen levou.
- 1. meta:
- Naučit se jen přesně levou, tedy samostatné „A“, pak souzvuk „e‑c1“, žádné „Ae“ nebo tak – ne, samostatné „A“. Pomalu, volně, nechvátej.
- 2. meta:
- Naučit se to jen pravou, správně rytmus, co je tam za osminy, čtvrťové a tak – prostě tuto 🙂
- Opakuje se tam pár tónů za sebou, tak ať tam jsou fakt 2×!
- 3. meta:
- Pomalu to spojit dohromady.
- Hlavně čtěte noty – jak tam co je, je důležité.
- Stačí nám tento začátek jen, jde nám o princip a o to, aby se ruce naučily uvažovat v basovém klíči 🙂