První schůzka
První schůzka proběhne v pátek 25. 9. 2015 přímo na adrese žačky. Ještě se případně telefonicky domluvíme.
Přímo potřeba není nic (vstupní materiály), pokud klavír či klávesy, vyzkoušíme a podíváme na typ, jestli jsou vyhovující, máte-li k tomu pedál, bylo by to ideální, ale zatím není potřeba.
Zde na stránkách se nachází různé materiály, pro začátečníka bude vhodný nejspíše tento konkrétní: Czerny: 50 practice pieces for beginners, Op. 481.pdf
Rád bych se též podíval na věci a znalosti, které dcera má – máte-li nějaké materiály, kterými prošla (sešity atd.), klidně se na ně podívám, ale není to úplně nutností. Spíše na to přijdeme prakticky.
První hodiny většinou probíhají tak, že si sedneme ke klávesám, pokud už žák něco umí, vyzkoušíme, jak mu to jde, řekneme si k tomu pár věcí a zkusíme to znovu. Podle toho hodně poznám, jak moc flexibilní žák je, jaký má přístup a podle toho také ladím další výuku.
Důležitou věcí je též nějaká vnitřní motivace – je-li nějaká, je dobré vědět „jaká je“; např. chce-li dcera hrát „písničky“, nebo chce-li se stát koncertní pianistkou.
Budu se těšit a přeji krásný den, ještě odkaz na jeden důležitý článek zde ze serveru: Cvičte správně 🙂

Závěr z 1. hodiny
Je potřeba, aby se Katka soustředila na přesnost oproti rychlosti. Není důležité zajet první 3 kola a vybourat se, ale třeba dojet 10., ale dojet, převedl-li bych to na závody. Hlavně – hraní není závod 🙂
Co jsme jinak dělali a co procvičovat:
- Základní pohyb po klaviatuře (klávesnici), přiřadit tón klávese (např. že „cé“ je „tuta klávesa“)
- Najít klávesu „C“ podle lokace dvou černých kláves, které se nachází hned nad ním. Hledám-li tedy C, najdu 2 černé klávesy a hned ta bílá pod nimi je „C“.
- Zahrát CDEFG a GFEDC za sebou oběma rukama zvlášť, poté dohromady. POMALU
- dejte pozor, krom té rychlosti, i na vázání tónů, je potřeba to hrát pomalu, protože pokud se hraje rychle, nezvedá ještě prsty tak rychle a tóny se přes sebe přelévají. To pak dělá problémy. Důležité je, aby zněl jeden tón, ticho, další tón, ticho, další tón…
- Vázání tónů probereme prakticky, až bude umět tóny rozděleně. Přiznávám, že na tuté klávesnici se to dělá trošku špatně, má přece jen zvláštní odezvu
- Prohlédli jsme si, jak vypadají noty od C do C, celá stupnice. Bacha na místo kolem „AHC“, často přehazuje tóny, jinak zvládá orientaci docela zdařile po prvním vysvětlení.
- Bacha na zvedání prstů při hraní – je potřeba zvednout klávesu, která nemá znít, to je jasné, ale ne prst 5 centimetrů nad ni! Pouze lehce zvednout 😉 Je opět potřeba trénovat (jak jinak) pomalu 🙂
Snad jsem na nic nezapomněl, nepsal jsem si poznámky, věřil jsem, že si to zapamatuji po cestě domů.
Jinak jsme se domlouvali, pokud by bylo možné se na ZŠ domluvit, že by si tam (alespoň občas) mohla zahrát na reálný klavír, než seženete nějaký reálnější. Samozřejmě když se nezadaří, nic se neděje, ale budeme muset dát pozor na zlozvyky a špatnou techniku.
Dále je potřeba lehce vyřešit sezení – stůl je moc vysoko, případně židle nízko (případně oboje). Pokud sedí zboku, je potřeba, aby neměla ruce do jiného tvaru než do „L“, asi jako pán zde na obrázku:
Kdyby vás cokolivn apadlo, samozřejmě pište maily, volejte (ale spíše ty maily), rád poradím, budu-li schopen na dálku nějak.
Domluveni jsme jinak na každý čtvrtek od 17.00 přímo na vaší adrese, dokud se něco nezmění.
První hodina
17. 9. v 15.45 na místě bydliště.
1. schůzka
Ve čtvrtek 17.00
Domluva
Dcera potřebuje dohlédnout na detaily při cvičení, jinak se vzdělává v ZUŠ. Až budete mít termíny, můžete se mi ozvat na 601 331 373 nebo klusik@klusik.cz. Přeji krásný den 😉
Až bude EP, ozvou se
Až budete mít k dispozici EP, ozvěte se mi buď na klusik@klusik.cz anebo na číslo, které máte – 601 331 373 a domluvíme se dále.
Cvičení
Zkuste následující cvičení pro zběhlost, třeba vám pomůže rozjet prsty 🙂
http://klavir.klusik.cz/prstove-cviceni-01/
Příprava
Kateřina by chtěla přípravu na učitelství MŠ, klavír, teorii. Chtěl bych se domluvit na první termín 😉 😉
Přehled lekcí
S A. R. jsme skončili při čtení Czernyho (4), chtěl bych se více věnovat písničkám (zpěvníkovým).
Přehled lekcí, Mirou2014
Naposledy jsme hráli Moonlight sonatu, Fur Elise a začali číst Pohřebního Rachmaninova/Chopina.