Hodina 22. 2. 2017
Ahoj,
Bach (I)
2. stranu lépe, vylepšit, přesněji. Občas se objeví nějaké tóny, které I. překvapí, to by se úplně nemělo stávat, zaberte prosím, ať už je to hotové a můžeme se plně věnovat písničce na soutěž 😉 😉
1. stranu – celá ve finálním tempu 🙂
Heritage
Prosím už vytisknout, ať to můžeme hrát 😀 Děkuji.
Akordy
Písnička Prší prší a doprovodit T/D (akord C a G v 1. obratu). V pravé začít prsty 2 – 3, pak nadložit do “e” a ruka je “v defaultu” 🙂
Písnička Skákal pes, prstoklad – na stejném tónu se dá vyměnit prst 🙂 Případně nikdy se nedoleze do céčka, takže ruka může být rovnou posunutá D — A, a nemusí se nikam lézt 🙂
Tutím způsobem klidně další písničky 😉 😉 (ovčáci, Maličká su, V Zahradě atd.) 😉 😉
Pozor na prstoklady, ať ruce nedělají nějaké šílenosti, co nejméně pohybu, viz písničkca “Skákal pes”, kdy se vlastně ruka nemusí vůbec hnout.
Příště
Příště se uvidíme normálně kolem 15.00 🙂
Hodina 13. 3. 2017
Dobrý den
Rozložené akordy
Po třech – jak už H. umí 😉 Přidáme rozložené akordy po čtyřech 😉
4hlasý rozklad – pozor na prstoklad, zkuste co nejpřirozeněji v pravé i levé, aby to co nejméně drhlo 😉 Není třeba hrát “najednou”, pokud to ruka nezvládne, jen rozloženě 😉
Občas se totiž 4hlasé akordy budou hodit, to je celé.
Uvolňování rukou
Oktávy a další – super 😉
hezké střídavé tóny (viz video)
Trylek – rychlé střídání dvou sousední tónů – prsty 1⁄3, střídáme sousední tóny a postupně zrychlujeme, dokud to “jde hezky”. Současně s trylkem v pravé ruce budeme v levé hrát rozložené akordy 😀 (je to hrozně těžký, takže se zkuste tutomu stavu jen přiblížit)
Běží liška nebo husy
Opakování 😉 V E dur, 4 křížky Fis, Cis, Gis, Dis. Tónika a dominanta funguje stejně, akorát je třeba nezapomenout na křížky a samozřjemě ji stejně posunout, pokud místo v C hrajeme v E, je třeba i tóniku posunout z C do E a dominantu z G do H 🙂
Příště se uvidíme zase v pondělí v 18.00 🙂
Hodina 15. 3. 2017
Dobrý den
- Vrabec v zimě
- T/D v D dur
- rytmus v předposledním taktu
- Pod naším okýnkem
- rovnou začněte 2. na „fis“ a máte to bez posunu 🙂
- T/D/S
- subdominantu ve 2. obratu s prstokladem 5−2−1
- Káčátka se batolí
- „káč káč“ – začal bych 3. (aby byl prstoklad 3−4−3), protože málokdy je 4−5−4 příjmený
- T/D/S (prstoklad stejně jako v „okýnku“)
- Zimní
- Pod skladbou je transponována do C, hrajte tu (Es dur zatím fakt ne‑e)
- T/D/S – prstoklady 🙂
- pravou není třeba nikam lézt, tedy klasicky C‑G prsty rozložené
- rytmus na počítání (do tří, vědět, která je čtvrťová a která půlová)
- v melodii si řiďte notami a nepište si to, ať čtete noty.
- Vláček
- T/D naprosto stačí (pro základní přiblížení)
- Intenzivní trénink not
- říkejte si, že „leží na druhé lince, takže to je gé“ apod.
- nepište noty, ať je vnímáte včetně délek, rytmus, pokud vázne – počítání.
- Uvolňování
- zápěstí – C‑G dohromady, opakovaně, prsty, které nehrají odpočívají (LEŽÍ) a zvedáme jen zápěstím, nikolv celým předloktím
- vrhání tónů – zasteknete palec do C a vrháte dolů či nahoru (podle ruky) až do horního či dolního C tak, že se malíček vrací ke své původní pozici (nad F nebo G, podle ruky).
Příští střádu 11.00 s tím budu počítat 🙂
Hodina 8. 3. 2017
Dobrý den a ahoj,
Když jsem husy
T/D – podle toho, kde to všelijak ladí.
Ovčáci
T/D podel toho, kde to ladí a neladí 🙂
Koulelo se
opak
Vyletěla holubička
Rozečítání (strana 11, 2. knížka)
repetice (symbol & význam), prima a sekunda volta (vysvětleno na str. 11, kdybyste potřebovala vědět 🙂 )
Doprovody, využijeme obratů.
G7 – dominantní septakord, tedy G‑H-D‑F, často se vynechává “D”, takže “G‑H-F”
- C: C‑E-G (základní tvar)
- G: H‑D-G (1. obrat)
- Am: A‑C-E
- Em: G‑H-E
- F: C‑F-A (nahoru, 2. obrat)
- C: C‑E-G
- G: H‑D-G
prstoklady (tužkou napsané)
Kvíz na straně 61
Docela v pohodě logicky, i když jsme z toho hromadu nedělali
Hodina 14. 3. 2017
Ahoj,
- Jestli chceš Tetris, tak se ho nauč 😀 😀 Resp. najdi si k tomu noty, ono to zase tak těžký není, melodie je tam více-méně pořád stejná, jen se k tomu musíš naučit nějaké doprovody 😀
- Sibelius
- Hustý, první dva (tedy 4 takty) ok 😉
- Další 4 takty, ať jich je 8 a máš hotovou celou frázi 🙂
- Uvolňování
- zápěstí při oktávách, opakování 🙂
Příště zsae v normálních hodinách (dříve, nejspíš) 😉
Hodina 14. 3. 2017
Dobr ýden,
- Bach II
- načtěte další takty, ať to máte víc v kuse a můžeme pracovat na výrazu 🙂 Přidejte si vždycky jeden až dva takty, který se naučte natvrdo do rukou (do hlavy) a až pak další, tutím způsobem postupně odkušete celou skladbu 🙂
- Pravou i levou, nemusí být dohromady, je důležité píš vědět, co se tam děje 🙂
- Pozor na křížky, odrážky a tak, ne všechna „f“ jsou „fis“ a opačně 😉
- Heritage
- První dva takty – pořádně prstoklad, kompletně, tóny, noty, pravá + levá dohromady
- 3. takt – v pravé je tam „f“ malé, ale současně ho drží levá, takže ho prostě levá musí pustit a přenechat pravé, aby se neztratila melodie.
- Tuty 3 takty v kuse, ať jsou co nejvíc spojený 🙂
- Široký hluboký
- opakování
- prstoklady!
- Já mám koně
- Da capo al fine – od začátku do konce. Konec nemusí být „na konci“, ale spíše je označen slovem „fine“ (konec) někde ve skladbě, v našem případě na konci první řádky.
- Pravou rukou při hraní s akordy doporučuji hrát o oktávu výše, ať se vám netřískají prsty při hraní akordů a melodie na stjném místě 🙂
- Spojit dohromady.
Za 14 dní se zase uvidíme 🙂
Hodina 14. 3. 2017
Dobrý den,
- Byla jedna káča
- v části 2⁄4 víc melodie, ať je slyšet
- Ach snyku
- opakovací tóny využijte ke změnám pozice pravé, než bude potřeba 🙂
- trošku víc „lážo“, aby to nebylo tak hopsací 🙂
- Rampochu
- čtvrťové neusekávejte, nahrajte si to třeba na mobil, jak to hrajete a tleskejte si rytmus a uslyšíte, že si utíkáte 🙂
- Pro jistotu zkuste i v lehce vyšším tempu, kdyby bylo potřeba 🙂
- Kouleko
- Ok 🙂 Nezrychlujte 🙂
- Beskyde
- Víc melodie 🙂
- Dů valaši
- Neusekáváme 😀 Počítání 😉 😉
- Valčíček
- rytmus…
- tempo je rychlejší a pomůže vám udržet i rytmus.
- Až pojedu přes ten les
- Trošku pozměňte obraty, ať to lépe zní 🙂
- Na tý louce (2÷4 verze)
- Je divná, najděte si 3⁄4, ta je běžné a i děti ji znají 😉
Pak zase dejte vědět, až vám to vyjde 🙂
Hodina 14. 3. 2017
Ahoj,
- Uvolňování
- oktávy atd.
- rozložený 5hlasý septakord
- Menuet
- detaily
- Bach II
- držet tempo
- Melodie vystupuje „víceméně sama“, ty akcenty, které jsou tam napsané, jsou spíše informativní, důležité není je „hrát“ akcentově, ale aby „zněly“ akcentově. Lehkým svázáním sousedních tónů se dá také udělat lehký přízvuk bez toho, aniž by bylo potřeba přidávat na hlasitosti.
- Bach I
- jednotlivé tóny v pravé aby nebyly „pam pam pam“, ale „pápápápá“ 😉 Tedy více legata do nich 🙂
- Beethoven
- tempo
- Lou
- opak 🙂
Příště příště 😉
Hodina 13. 3. 2017
Dobrý dne,
- Já má kmoně
- levá-pravá basa & akord, melodii buď nahrát nebo budu hrát já 😉
- přidáme pedál (pravý), abychom to tím trošku zjemnili 🙂
- v pravé ruce zkuste použít obraty, abyste nemusel skákat
- Perfect day
- Akordy
- F: F‑A-C 😀
- Bbm: Bb-Db‑F
- Eb: Eb-G-Bb
- Ab: Ab-C-Eb
- Db: Db-F-Ab
- Gb: Gb-Bb-Db
- Ebm: Eb-Gb-Bb
- Bb: Bb-D‑F
- Dm: D‑F-A
- Gm: G‑Bb‑D
- … béčka 😀
- Obraty tam máte, hrajte veeeelmi pomalu, je to volná skladba, použijte pedál, pokud možno 🙂 No a pokud se vám podaří nahrát melodii, tak ji klidně taktéž použijte 🙂
- Akordy
Příště se zase uvidíme v pondělí zhruba v 19.00 😉
Hodina 13. 3. 2017
Dobrý den,
- Běží liška
- „Origoš“ v D, postupně do G a C.
- Pozivní, že jste ani jednou nezapomněla na „fis“ v D duru, vypadá to, že si začínáte zvykat na rozložení C‑G-D dur 😉 😉
- Maličká su
- Origoš v D, další posuny.
- Vyletěl holoubek
- D dur (necháme na středu)
- Včelka
- 2. a 3. řádek – rytmus ve čtvťových! 😀
- Teď do G a C 😉 😉
- Běžela ovečka
- Viz noty 🙂
Příště tedy ve středu 17.00 😉