Ahoj,
- Uvolňování
- potřebná souhra mezi všemi svaly v ruce – od natahováků prstů (v předloktí přes šlachy), až po malé svaly v posledních článcích prstů. Prst má celou dobu volný obloukovitý tvar (přirozeně, jak spadne ruka)
- V Zahradě (str. 26)
- T/D
- Tónika (C‑E-G) a Dominanta (H‑D-G), při změnách je třeba opakovat „géčko“ v levé, protože tón poměrně rychle umírá a nebyl by slyšet (resp. byly by slyšet hlavně dva spodní tóny)
- Maličká su (str. 9)
- rytmus, správně počítání už máš, ale třeba si uvědomit, že je tam jen do dvou, takže třetí neexistuje 😀
- Koně
- Subdominanta – F‑Bb‑D (prstoklad 5−2−1)
- 2. řádek – změna pozice ruky, prstoklad
- D.C. – Da Capo – odzhora , „al“ – až k, „fine“ – závěr (konec), označeno značkou konec (fine).
- Bejvávalo
- prstoklady a křížky 😀
- při hraní dominanty (#C‑E-A) e třeba malíčkem dosáhnout na cis – pokud nechceme měnit prstoklad (to až indy), takže je třeba rukou „dovnitř“ 🙂
- Durové a mollové akordy
- durové zní veseleji a „rychleji“ (byť tempo může být stejné)
- mollové zní teskněji, smutněji, volněji (byť tempo…)
- Rozdíl je v jediném tónu a to sice v prostředním charakteristickém tónu.
- nejjednodušší možnost, jak ho najít, je pooužít „pravidlo“ 2:3 nebo 3:2, pokud je „dole“ v akordu přeskočeno 3 klávesy, je to „durový akord“, pokud jsou přeskočeny 3 klávesy nahoře, je to mollový akord, dohromady je přeskočeno pořád 5 tónů, jen se střídá, které 2 a 3 jsou kde.
- Koulelo se
- Rozečti si ji pravou rukou
- pozor, místo všech tónů „f“ se bude hrát tón „fis“ (nebo-li #F)
- klidně zkus přijít na to proč 🙂
- zatím ignoruj „H7“ tu sedmičku, hraj jako normální „H“, tedy zkus si pravidlem 2:3 nebo 3:2 odvodit, jak bude vypadt akord „H“
Příště se tedy uvidíme opět v pondělí 15.30.