Dobrý den,
- Zpěvníky & materiály – super!
- Cvičení na malíčky a střídání
- pravou rukou „polezeme dolů“, prstoklad 5−4−3−5−4−3 (pořád) a tóny třeba E‑D-C-D-C‑H (ruka se prostě posouvá).
- v levé ruce nahoru, naprosto inverzně.
- Cílem je, aby byly všechny stejně rychle (plynule tedy).
- Kočka leze dírou (dle ucha bez not)
- Pokusit na základě citu dodat T/D/S
- Ze začátku použijeme pravidlo (které pak zase vypneme), že na hlavní tóny v melodii budeme hrát akordy v levé, které tyto tóny obsahují. Tedy v této písničce třeba na „a“ v pravé bude subdominanta, páč má C‑F-A 🙂
- Samozřejmě můžete na stejný tón často dát různé akordy, je to záležitost (ze začátku) hlavně citu.
- Podle not – barvičky (T/D/S)
- prstoklad
- na zlomu řádku je třeba přehodit prsty (pokud chcete, aby to vyšlo tak, jak je to napsané) 😉 Pokud je nepřehodíte, musíte to během 2. řádku zařídit nějak jinak 😉
- kritická místa:
- přelom řádků (prsoklad)
- Pokud se rozlomí ten přechod, nic se neděje, lze zachránit později, ale nesmíte se rozsypat.
- Ve 2. řádce návrat ke „gé“ v melodii (4. takt) občas géčko vystřelíte úplně jinam. BUď se ruka chce posouvat a zahrajete něco mimo, případně malíček, který je nad gé připraven, se rozhodne zahrát třeba… něco jiného 🙂
- Pokusit na základě citu dodat T/D/S
- Sěl dudy
- podle poslechu (vnitřního)
- dudácký doprovod