Hodina 14. 3. 2016
Dobrý den,
s Míšou jsme se věnovali hlavně teorii,
- opakovali jsme rytmus, noty, jak psát noty, jak fungují rytmy (na kolik a jak počítat).
- Dále jsme zopakovali termíny jako legato, staccatto atd.
- Hráli jsme stupnici s legatem, počítáním a různými variacemi na přízvučnou dobu.
Během praktické čtvrteční hodiny bych se chtěl věnovat hraní písniček, zopakovat skákal pes, kočku atd., podívat se znovu na Menuet a další noty. Pak zase v teoretických hodinách budeme probírat to, co jsme dělali, opakovat atd. Je fajn, že se takto budeme vídat dvakrát týdně, můžeme si zážěž rozložit a nebude to tak divoké, děkuji 😉
Tedy ve čtvrtek v 16.00 se budu těšit. R. K.
Hodina 11. 3. 2016
Dbrý den, s A. jsme se věnovali:
- Opakování H dur (5 #)
- F dur (1 béčko)
- Někam se ztratila Czerny 40⁄1, najděte, případně vytiskněte znovu, jinak viz minulý týden
- Trioly v C
- Hrajte obě varianty (originální i Adélky úpravu)
- Obě řádky dohromady
- Czerny(50/3)
- Spojte obě části dohromady, plynule a v jednom kuse
- Občas se tam divně pohybuje tempo, sjednoťte, počítání nahlas
- Cvičení v prvních dvou taktech – přidržování a staccatto.
- Menuet
- Oživte
- Až k první repetici dohromady, plynule a velmi pomalu 🙂
Budu se těšit buď ve čtvrtek, anebo až příští týden.
Hodina 9. 3. 2016
Dobrý den,
- Bach – pokračujte, super.
- Eliška – bolavá místa 😉 Jemněji!
- Moonlilght – též bolavá místa, správně artikulace.
Budu se těšit příští středu 16. 3. 2016 opět v 19.00
Hodina 9. 3. 2016
Ahoj Adélko, hráli jsme:
- B dur (jak se k němu dojde, co má, prstoklad, proč)
- Artikulace (staccatto, legato, akcent atd.)
- Adélky písnička, pokračuj dále v improvizaci.
- Czerny(40/1) – první 4. takty dohromady, svižně
- Canon in D – pokračovat v tréninku na fáze, čistě, správně
Budu se těšit příští středu 16. 3. 2016 opět kolem 18.00
Hodina 9. 3. 2016
Dobrý den, s Ilonkou jsme se věnovali:
- A dur
- Stupnice, akordy, rozložené akordy
- Definice akordu (souzvuk 3 a více různých tónů), je třeba vědět 😉
- Obraty akordů
- Intervaly (opakování), rozdělení, jak se jmenují.
- Czerny(40/1) – cvičení na artikulaci
- Cerny(50/3) – spojit pravou a levou až k 1. repetici, nedávat „palce do outu“ 😉
- Trioly – 2. řádek, musíme dorozečíst a zakončit.
Budu se těšit ve středu 16. 3. 2016 opět v 15.00.
Hodina 8. 3. 2016
Dobrý den,
věnovali jsme se improvizaci a rozebírali jsme díla 🙂
Z not Czerny(40/1) jsme hráli první cvičení na zběhlost.
Budu se opět těšit v úterý 22. 3. 2016 v 15.30.
Hodina 9. 3. 2016
Dobrý den, s Matějem jsme se věnovali následujícímu:
- Zopakovali jsme E dur, správně předznamenání, jak ho zahrát dohromady
- H dur (5 křížků), správný prstoklad! 😉
- Pravá klasicky 12312345
- Levá jinak! 43214321
- Rozložené akordy (2 obraty a základní tvar)
- Czerny(40/1):
- Rozečtěte prvních pár taktů, nejvýše 4 😉
- Správně prstoklady, co nejsvižněji
- Aplikujte na každou přízvučnou nějakou artikulaci typu „staccatto“ a tak podobně.
- Intervaly
- Zopakovali jsme čisté a velké/malé intervaly a určili, že je můžeme ještě zvětšovat a zmenšovat.
- Čistý můžeme zvětšit i zmenšit
- Malý můžeme pouze zmenšit
- Velký můžeme pouze zvětšit.
- Platí enharmonická záměna, tedy že zvětšená tercie odpovídá čisté kvartě a tak podobně, to je naprosto v pořádku! 😉
- Ovečka
- 1. řádek plynule a rychleji, jinak paráda
- Další řádky přidávejte, rozečtěte akordy v levé ruce a zkuste odhadnout, co je to za akordy (jak se jmenují a jaký je to obrat)
- Menuet – to, co jsme dělali minule 😉
Budu se těšit opět příští týden ve středu 16. 3. 2016 ve 14.00.
Hodina 8. 3. 2016
Ahoj Eliško,
- H dur:
- Se všemi možnými artikulacemi, ať už staccatto, legato, non-legato, akcenty a tak podobně. Počítali jsme na každou přízvučnou.
- Rozložené akordy H dur oběma rukama, správně prstoklad!
- Pravá ruka:
- Kvintakord: 1−3−5
- Sextakord: 1-2-5
- Kvartsextakord: 1−3−5
- Levá ruka:
- Kvintakord: 5−3−1
- Sextakord: 5−3−1
- Kvartsextakord: 5-2-1
- Pravá ruka:
- Velmi velkou část hodiny jsme věnovali improvizaci a improvizaci na téma, kdy jsme zkoušeli, jak doprovodit akordy (tónika, dominanta, subdominanta) nějakou melodii a zkoušeli jsme, jak to dopadne nejlépe při jaké „konfiguraci“ 🙂
- Dále si zkoušej něco v C dur, prostě experimentuj, neboj se toho 😉
- Čajkovský – viz to, co je v ŽK 😉
- AE. II (9) – správně pomlky v pravé! 😉
- Eliška
- Správně tečkovaný rytmus (počítej na doby)
- Spoj 2. část až k dvaatřicetinám dohromady, levá ti hodně potáhne rytmus, pravá „se chytne“ 🙂
To by bylo vše, budu se zase těšit v úterý 15. 3. 2016 ve 14.00.
Hodina 7. 3. 2016
Dobrý den,
věnovali jsme se:
- Czerny(40/1):
- první čtyři takty „nezapomenout“
- 5. – 7. takt dohromady rozečtěte a trošku dostaňte do povědomí 😉
- Czerny(50/3):
- Rozečtěte zvlášť a případně dohromady 2. část
- V 1. části správně legato tam, kde má být
- Menuet
- Dokončete 😉
- V levé prstoklady před první repeticí, jak se tam mění hodně a jsou takové divoké, tam by vám to jinak nevyšlo.
- V melodické ozdobě prstoklad 1−2−1 v té první, v dalších už tak, jak to přijde přirozeně.
- Zkuste vymyslet frázování na základě poslechu – buď vlastní verze, jak se vám to prostě líbí, každopádně důležitá je konzistentnost (tedy pokud nějakou věc hrajete stylem XYZ, musíte už takovou věc hrát stylem XYZ pokždé, pokud k tomu nebude jiný důvod to nehrát)
To je celé, budu se těšit příští pondělí 14. 3. 2016 opět v 13.00.
Hodina 4. 3. 2016
Dobrý den,
lehce jsme zopakovali C dur, nadkládání, podkládání, ukázali si pár teoretických věcí. Řekli, že existují stupnice „dur“ a „moll“ (pokud chcete víc čtení o tutom, Tóniny ), zkoušeli jsme obraty akordů, což znamená, že jsme přehazovali pořadí tónů. Např. jsme vzali akord „C dur“, který vypadá jako C‑E-G a přehodili spodní „C“ nahoru, tedy vzniklo „E‑G-C“, čímž jsme vytvořili 1. obrat.
Budu se těšit příští týden v pátek 11. 3. 2016 opět v 17.00.