Dobrý večer,
- Rozehrátí, uvolnění
- Oktávy volně, dlaň
- Přendavání dlaně přes palce – palce zaseknuté o kvintu, vnější tóny hrají 2. prsty, sousední vnitřní tóny hrají 3. prsty (přendavají obě ruce současně dlaň přes palce). Pokud se to udělá s uvolněnýma rukama a palcem, poté se dlaně setkají při přendání 3. prstů k sobě. Mezi dlaněmi tak bude pouze žádná či mikroskopická mezírka. Samozřejmě, že pro každou ruku (různé velikosti) je potřeba volit jiný interval, mně a vám funguje kvinta (palci), u menších rukou kvarta, u větších rukou sexta.
- 3. – 5. prsty na obou rukách, cvičení 5−4−3−5−4−3, viz minule.
- POMALU a tóny silně (nejlépe všechny stejně).
- Menuet
- Opakování 1. části 😉
- Trylek už zní mnohem jemněji, celé je to vázané a plynulejší, což je super. Takže tutím směrem udržujte, ať tam nic moc nevyskakuje (rytmicky ani dynamicky).
- 2. část
- Tady jen trošku dobrušte k dokonalosti, na některých místech je stále slyšet/vidět, že je to „novější část“ pro Vás, takže především trylek na konci je pořád ještě „nejemný,“ ale pokud dosáhne stejného zlepšení jako trylky v první části, bude to ok 😉 Na konci úplně ještě pozor na „fis“ na 4. prstě v pravé, aby finální akord G dur se dal zahrát legato (ze čtyřky se tam dá krásně sklouznout, z dvojky ne).
- Opakování 1. části 😉
- The Entertainer
- Vázání pedálem
- Pozor na to, že tón na klavíru nikdy neskončí hned, vždycky mu nějakou dobu trvá, než „umře.“ Pokud tedy zahrajete krátký tón a v zápětí zmáčknete pedál, může se stát, že chytnete „zbytek“ toho to tónu, který tam najednou přeznívá. Je tedy třeba důsledně dbát na to, kdy pedál stisknout (otevřít tlumítka), aby k těmto přezvukům nedocházelo.
- Poslední řádek 1. stránky
- Bezva 😉
- Klidně si přidejte další kousek na 2. straně, klidně k repetici (maximálně ale) 😉
- Vázání pedálem
- Beethoven (Rondo a Capriccio… Penny) 🙂
- Opakování, příště se vrhneme na poslední řádek 2. stránky.