Dobrý den,
nejelejte se, proč vám přichází něco s „klavírem“, i když s klavírem nemáte společného, nicméně mám už tady hotové prostředí na poznámky pro své žáky, proto napíši i pár poznámek sem. Nebudu vás samozřejmě zařazovat přímo do skupiny hudebních studentů.
Věnovali jsme se doplňovačce na i/y/a, snažili jsme se zdůvodňovat, proč tu či tam bude jaké písmenko, hledali jsme souvislosti. V doplněném textu jsme našli několik chyb, zhruba tak 3, které by si tedy V. měl opravit, pokud by si to chtěl ještě někdy třeba zkusit, ať ho to nemátne.
Pak jsme opravovali cvičení psané kurzívou níže, kde se měly opravit pravopisné chyby.
Celkově – V. je velmi bystrý, nicméně je potřeba zapracovat na zběhlosti v těchto věcech. Postupem času vám sem vypracuji další věci, zkuste se pro teď podívat na diktáty od Z. Svěráka (na youtube určitě někde budou), napadlo mě, jestli by se V. nenechal přemluvit, aby si třeba psal vlastní blog, případně dělal na youtube svůj kanál – ať klidně komentuje poč. hry, to je jedno. Jde o to, aby přišel co nejvíce do styku s češtinou, aby si zvykl mluvit, aby si zvykl psát a češtinu prostě aktivně používat.
Děkuji a krásný den, budu se těšit 30. 5. 2016 opět kolem 18.10, jak se mi podaří přes město projet 😉 Krásný den.