Dobrý den,
- Mozart
- Levá ruka – detaily (úhoz, dynamika, výraz)
- V refrénu (oktávy) zkuste dát do levé méně na „příraz“ a více na horní tón, víc na palec a hned v prvním, ze začátku si to zkoušejte hlavně pomalu, rychlost přijde sama, až bude ruka na 100 % vědět, čeho chce dosáhnout.
- Každý tón v přírazu zvlášť, ať se neslepují (to platí obecně pro přírazy všude, nejen u tuté skladby).
- V začátku – legato a oddělování, akcenty. V závěrečné části (2. a 3. takt 2. řádky) pozor na dvě „háčka“ v oktávě, pokud je odskočíte, budou znít dost nezněle (tedy nebudou znít zněle 😀 ) a bude to působit divně.
- Od taktu 41 – levou si na 2. kombinaci posuňte „dovnitř“, nenatáčejte ruku určitě! Při natáčení rukou se kazí úhoz, navíc rotace ve velké rychlosti celým zápěstím má dost setrvačnost a může to totálně rozhodit ruku z přesnosti.
- V refrénu (oktávy) zkuste dát do levé méně na „příraz“ a více na horní tón, víc na palec a hned v prvním, ze začátku si to zkoušejte hlavně pomalu, rychlost přijde sama, až bude ruka na 100 % vědět, čeho chce dosáhnout.
- Pravá ruka
- První část – přírazy zněle a „nebrblat“ je 🙂 Stejně jako přírazy v levé v refrénu, je tam důležitý poslední tón, první dva jsou „pomocné“.
- Na konci ať zní pouze hlavní tón, aby nebyly tóny z přírazu slepené – začněte pomaleji a zkoušejte dostat do rychlosti (časem (blízkým) se to zadaří)
- V části od „fis moll“ (konec 1. strany) pozor na nadkládání nad palcem – je to super a ve správných místech, jen pozor na to, ať nenatáčíte ruku, jen prsty volně přeložte přes palec
- První část – přírazy zněle a „nebrblat“ je 🙂 Stejně jako přírazy v levé v refrénu, je tam důležitý poslední tón, první dva jsou „pomocné“.
- Levá ruka – detaily (úhoz, dynamika, výraz)
- Rozložené akordy
- Uvolněnou rukou, nejdřív varianta po třech. (levou i pravou)
- V určitých obratech vám přijde intuitivní hrát místo 5−3−1 třeba 5−2−1 a namísto 1−3−5 hrát 1−2−5 – to je v pořádku, hrajte je tam 🙂
Platí čtvrtek 10.30 🙂