Ahoj,
- Rozehrátí, uvolnění
- Oktávy – celé to není o rychlosti, ale o tom, aby si všechny prsty lehly a uvolnily se.
- Stupnice s dynamikou
- Když hraješ piano, máš už naprosto úžasně uvolněné ruce. Občas prsteník (4. prst) má tendenci hrát věci ještě „po staru křečovitě,“ ale chápu, že je to dlouhodobý proces, takže jen se zkus zaměřit na to, aby to šlo i prsteníkem takhle v pohodě. Super!
- Písničky s doprovodem
- K doprovodům obecně
- Malíček v přízvučných dobách (polkový liché, ve valčíku první hlavní přízvučná etc) opravdu musí dělat beat (protože to není synkopický doprovod, tedy doprovod naopak se zvýrazněnou nepřízvučnou dobou), nicméně je potřeba, aby pořád ruka byla co nejvíc pod kontrolou
- Okýnko s polkovým doprovodem.
- V zahradě na okně s valčíkovým.
- K doprovodům obecně
- Shostakovich (March 1)
- 1. část
- Zvukově už zní docela stabilně, nadále to uklidňuj, nezrychluj opakování (prostě i když se to nepovede, klídek, prostě znovu, stejné či nižší tempo).
- 2. řádek má „kratší“ téma (je to pořád to stejné, ale skončí dříve).
- 2. část (Ab)
- Prakticky pouze jen rytmické záležitosti (poměry mezi půlovou, půlovou s tečkou a čtvrťovými), ať to sedí rytmicky 🙂
- Pozor na chybějící Ab v levé ruce (3. řádek, 1. takt)
- Počítání na prv-ní-dru-há etc., ať si do toho dostaneš jasnou představu o rytmu, páč první 2 řádky máš rytmicky super přesně, nezrychluješ a tak, ale tady je to ještě dost náhodné. Ale to půjde!
- Tempo celkově
- Je to pochod, takže aby 1. a 3. doba (levá a pravá noha) šly do pochodu, představ si jak někdo pochoduje a podle toho bude tempo. Nesnaž se tempa nasadit na nějaké konkrétní hodnoty BPM na metronomu, jasně, že jsou to nějaké rozsahy, ale prostě „allegro“ neznamená, že to bude 120 BPM, ale vesele, takže v tom slově není nic, co by říkalo „120 BPM“ doslova, jsou to jen takové „běžné rozsahy,“ kde se pohybujeme.
- 1. část
- Fun, Fun, Dayo
- Fko zmizelo! Jupí 😀
- Další část pak pravá a levá rytmicky hodně dobře, pak se zase budeme muset zaměřit na ty souzvuky 🙂
- Spíše detaily, co je kde oddělené, co se naopak drží a tak.