Ahoj,
- Uvolnění
- Oktávy, palce 🙂
- Divenire
- „Šestice“ 😉 Jen dostaň do hlavy, jak zní šest – TadadaDadada 😉 Pak je nebudeš muset počítat „na kusy“ 😉 😉
- Dolní dvojice šestnáctin je „trošku důležitější“, takže horní „trylky“ (nejsou to trylky) jsou jemné. Jemné jsou také proto, že pak z nich občas vyskakuje nějaký tón 😉 (všechny tóny jiné než právě ten střídající se tón). Chce to právě hodně hodně uvolněnou ruku a tón pod kontrolou (hlasitostí).
- Pravá to celé „podkresluje“ (byť je nad levou), přitom není až tak nedůležitá, tóny musí stejně dost vystupovat nad levou. Někde na další straně pak začně variace, kdy pravá začne hrát zajímavější melodii, tam už pak vystoupí rovnou 😉 😉
- Je nějak zbytečné řešit „pouze první 4 takty“ a tak, protože se tam toto čtyřtaktí zopakuje možná i 8x, než začne další melodie 😉 😉 Takže spíše jen udělej pořádek, kde se co děje 😉 😉 Od 5. opakování se nahoře „netrylí“ a‑g-a‑g, ale c‑h-c‑h… Ale principielně je to totéž 😉
- Postupně dostávej „do tempa“ – tedy nejen rychle „trylit“, ale hlavně napojovat na sebe jednotlivé takty (bez mezer)
- Pod dubem, za dubem
- Travička zelená
- Polkový doprovod
- Tónika v základním tvaru, dominanta v 1. obratu
- Na každou čtvrťovou „v levé něco“ (čtvrťový doprovod).
- Tedy ano, i když je v pravé půlová, levá pořád jede a nezastavuje 😉 😉
- Dají se doprovázet (ne vždy, ale je to poměrně nutná podmínka, aby to vůbec šlo) 2⁄4 a 4/4 skladby.
- Tónika a Dominanta
- 2 základní harmonické funkce. Harmonická funkce je to, jak funguje daný tón či akord o něho postavený v rámci dané harmonie – tedy zpočátku nám stačí říci, že tónika je 1. stupeň, dominanta je 5. stupeň 😉 😉
- Polkový doprovod
- Další písničky
- Poslal jsem do mailu hromady PDF s písničkami, tak si počti 😉 😉
Příští týden se budu opět těšit v pondělí 15.00 😉 😉