Dobrý den,
se Š. jsme se věnovali následujícímu:
- Očíslovali jsme prsty: 1−−5, palce jsou „1“, ukazováčky jsou „2“ atd. 😉
- Orientace na klávesnice, číslování oktáv, „cé jedna, cé dva“ atd., dolů pak „cé malé, cé velké“, protože píšeme:
- c1 – cé jedna, d1 – dé jedna, e1 – e jedna atd.
- c3 – cé tři, …
- c – cé malé, d – dé malé atd.
- C – cé velké, D – dé velké atd.
- Pod tím jsou další oktávy, ale ty zatím nebudeme potřebovat a nebudu Š. mást hlavu 😉
- Posed u klavíru – hlavně co nejpřirozenější. Nesedíme na celé židličce, jen na kraji, nohama jsme pevně na zemi. Ruce máme uvolněné, stejně tak záda a ramena, ruce máme na klavíru volně, aby nebylo zápěstí ohnuté, propadlé, ani moc zvednuté (prostě „tak akorát“ 🙂 ). Lokty visí přirozeně dolů, nedáváme je moc od těla (jako při jízdě na koni třeba).
- Délky not a rytmus – spíše jsme opakovali, co už dělali dříve během výuky – tedy celá, půlová, čtvrťová. Jak která vypadá? Zkuste si to vybavit, nakreslit do not kupříkladu „g1 půlové“ a tak podobně, další kombinace, co vás napadnou, alespoň 5 kombinací.
- Zavedli jsme počítání „do čtyř“ jako řadové číslovky – první druhá třetí čtvrtá – každé slovo má 2 slabiky a rytmus je tak lépe znatelný.
- Oddělovali jsme od sebe ruce, tedy zkoušeli jsme v různých rukou současně hrát různé délky – např. půlové a čtvrťové, při tom pomalu nahlas počítat. Zkoušejte taktéž.
- Připravte si prosím následující materiály:
- 50 cvičení.pdf – první 2 strany s cvičením (cvičení 1−−4, 2 strany)
- 40 cvičení na zběhlost.pdf – první cvičení (1 strana)
- Š. projevila zájem o Turecký pochod – na to zatím ještě nemáme techniku, ale pro ukojení zvědavosti, jak na to vypadjí noty prosím vytiskněte (každou stranu zvláť, ať se nemusí otáčet): Mozart – Rondo A. T.pdf
Děkuji, budu se těšit opět příští týden v pondělí 11. 4. 2016 v 14.45, kdyby se něco změnilo, dám vědět, zkusím tam trošku přeházet lidi, aby vám to lépe vycházelo.