Ahoj,
- Rozehrátí, uvolnění
- Kvinty a takhle – super! 🙂
- Polymetr 4:3
- V pravé 4 tóny (C‑D-E‑F) v levé 3 tóny (C‑D-E) a pořád jsou spolu, takže se to „znovu potká“ za 12 tónů.
- Stupnice D dur
- Bezva.
- Funguje i Rozvíjej se, poupátko.
- Labutě
- Rytmus
- Některé tóny nejsou dostatečně dlouhé.
- Akordy
- První 2 řádky co nejlépe spojíme s akordy.
- Zkuste to ke dvojčáře co nejlíp 🙂
- Rytmus
- Kluci Kočičí, str. 69
- Super 🙂
Reakce na video 1
- Když se podíváš na čas 0:13 třeba, uvidíš tam tohle. Zkuste si zodpovědět, co je cílem hraní těch kvint a proč to píšu vždy do odrážky „uvolnění“ 🙂
- Tedy – mako to hraje krásně zápěstím, má volná předloktí a celkově to vypadá fajn, ale hraje to moc moc rychle, zpomalte to, prostě během toho, co zahraje 2−−3, by měla být tak jedna. Prostě „táááááááááá, táááááááá.“ Co to znamená – že bude dlouhý tón a ruce jdou nahoru jen v momentě, co se připravují na další tón. Takže ručičky nejsou ve vzduchu a nečekají tam, než spadnou, ale jsou v klávesách, hrají či odpočívají na nich a nahoru jdou JEN když chtějí zahrát další tón.
- Dále – tím, že tóny budou najednou delší, se docílí možnosti uvolnění prstů. Takže zahraju, prstíky dopadnou tak, jak je na výřezu výše a během dlouhého tónu se ostatní prstíky uvolní a lehnou si na klávesy. Nic se nebude zvedat, dokud všechny ostatní prsty volně neleží na klávesách, nic netrčí takhle ve vzduchu. Z toho plyne to uvolnění.
- 0:38
- Pozor na tenhle typ protahování, je třeba ho dělat pomalu a postupně propínat. A hlavně je třeba mít nejdříve už rozehřáté a uvolněné ruce z předchozího cvičení.
- 1:00
- Je vidět, že má buď vysoko sedačku nebo nízko klávesy, nasadí „drsňácký posed,“ aby se tam veššla, zkuste tak o 10 čísel dát výše klávesy 🙂 Pak nebude třeba hrbit záda, nebude to nutit opírat si loket o stehno etc.
- 1:03
- 1:10
- 1:35
- Má být akord C
- 1:47
- 2:00
- Dále se tam objevují prakticky pořád ty stejné věci, výše jsem se je snažil vypíchnout, co se posedu a rukou týče.
- Co se písničky týče, zkuste fakt nechvátat, levá ruka nestíhá měnit akordy a pak hraje jen pravá. Prostě klídek, pomalu. Není cílem písničku zahrát co nejrychleji, ale co nejpřesněji.
Reakce na 2. video
- Technicky se tam objevují stejné věci, které jsem jmenoval výše, takže to sem nebudu duplikovat, ale platí to i zde.
- Polymetr – není to snadné, chce se to fakt soustředit, no 🙂 To půjde, kain štress! 🙂 Držím palce.
- 0:47 – zase to šílené véčko 🙂 Prostě máme 4. a 1. prst, tak ho využijeme 🙂
Reakce na „Všechny prsty on“
- Super, když se podíváš, levá ruka vypadá trošku lépe, má uvolněnější tvar, pravá je trošku víc křečovitá, ale to je správným směrem.
- Zkuste nastavit prsty do poloh C – G v obou rukách a zkuste jednoduchou písničku, prostě něco, kde se nevyleze z „C až G,“ tedy například „Sedí liška pod dubem.“ K tomu 2 akordy v levé – C a G (C‑E-G a H‑D-G) na vhodných místech 🙂
- Super práce 🙂
Děkuji!