Dobrý den,
- Uvolňování, oktávy
- rozdělte ruce na „stabilní“ a „triolovou“ a zkuste je vzájemně neovlivnit.
- Další možnosti:
- 1:2 (a samozřejmě 2:1)
- Jedna ruka drží původní rytmus, druhá zahraje 2× rychleji (2× kratší tóny)
- Počítání: prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvr-tá-
- 1:3
- Jedna ruka rdří původní rytmus, druhá zahraje 3× ryhleji (3× kratší tón, triola)
- Počítání na 3 slabiky: prv-ní-díl-dru-hý-díl-…
- 1:4
- Totéž, ale 4×…
- Počítání: potřebujete 4 slabiky – takže: Prv-ní-do-ba-dru-há-do-ba…
- 2:4
- Jedna ruka zrychlí 2×, druhá 4×
- Počítání na doby
- 3:2
- Jedna ruka rozdělí na 3 díly, druhá po 2, tedy logika bude (pokud bude pravá dělit po 3 a levá po 2):
- spolu => pravá => levá => pravá
- Počítání – nedoporučuju počítat, případně metronom a hlídat si pomalejší ruku.
- Jedna ruka rozdělí na 3 díly, druhá po 2, tedy logika bude (pokud bude pravá dělit po 3 a levá po 2):
- 4:3
- Klasika, 4 na 3.
- Počítat nedoporučuji vůbec, důležitý je princip:
- spolu
- pravá levá
- pravá
- levá pravá
- 1:2 (a samozřejmě 2:1)
- Grieg – Arietta
- Opakování, abychom nezapomněli 🙂
- Pozor na rytmiku situací např. ve 3. řádku, 1. takt
- Máte je hodně rovné, prostě „tá-tá-tá“, ale jsou spíše „ta-táá-ta“ a rychle z ní pryč, trošku udělejte výrazové „pozdržení“ na prostřední notě, aby vyzněla „přelomově“
- Mozart – Rondo Alla Turca
- Trošku čistota, některé tóny, více čistěte pedál. Spíš pedál zatím tady nepoužívejte a pak ho tam přidáme jako výrazový prvek.
- Rytmus – některé máte hodně krátké, např. přechod za první repeticí – dvě jsou hodně rychlé, pak zpomalíte… zkuste napočítat (první-doba-druhá… viz nahoře)
- Je to pochod – žádné moc rytmické výmysly, jako v Griegovi 🙂 Neustále si počítejte do dvou 🙂
- Sibelius
- Opak 🙂
- V levé pozor na „dis“, které nahrazujete „fis“ v závěrečných kadencích, zde to až tak nevadí (h7 je prostě h7), ale obecně, ať hrajete co nejřpesněji 🙂 🙂
Příště ve středu opět běžně.