Ahoj,
- Rozehrátí, uvolnění
- Klasicky
- Stupnice
- Tónina a stupnice.
- Postupně všechny stupnice, budeme přidávat křížky a béčka (nejdřív jedno a pak druhé).
- C dur
- Pravá 1−2−3−1−2−3−4−5, to je v pohodě, pozor na loket, ať při podkládání nemá snahu utíkat, už je to skoro v pohodě, ale pořád je to tam vidět, že se to trošku děje.
- Levá – při směru dolů stejné jako v pravé při směru nahoru (1−2−3−1−2−3−4−5).
- Dej si pozor na prst po podložení, aby byl dvojka a ne trojka (pak ti to o tón nevyjde).
- G dur
- Oproti C dur přibyde 1 křížek, kde 7. stupeň zvýším (to platí obecně u durových stupnic, vždycky zvýšíme 7. stupeň, v našem případě tedy tón „f“ zaměníme za „fis“). (Dá se značít i #F nebo F#.)
- Prstoklady v pravé a levé jsou stejné jako v C dur.
- D dur
- 2 křížky, přibyde ještě #C (opět se zvýší 7. stupeň).
- Prstoklady v obou rukou stejné jako v G dur a C dur.
- Pod Naším Okýnkem
- Rozložený doprovod
- Jediné co, tak to uklidni, prostě nechvátej, ono se to tam dostane přes pomalé hraní, rychlé nastane až časem „a pak.“ 🙂
- Polkový doprovod
- Jen drobné opakování (a super.)
- Z polkového vychází i synkopický doprovod, kde jen nebude 2. basová doba.
- V tutěch písničkách, které mají vícero slok, se různé typy doprovodů nepřeruší, dokud není konec. Pak se vrazí jen akord nebo tón. (Případně se udělá nějaký závěr, ale to chce improvizační schopnosti mít vycvičené.)
- Rozložený doprovod
- V zahradě na hrušce (Valčíkový doprovod)
- Stejný princip jako polkový, akorát musí být 2 přiznávky, páč je to na 3 doby 🙂
- Akordy jsou tam stejné, jako v ostatních písničkách 🙂
- Komáři
- S akordy.
- V klídku, to je vončo.
- Klidně si přidej rozložený nebo polkový doprovod.
- Polkový hraj zase 2× v taktu – tedy budou jednotlivé beaty znít jako čtvrťové.