Krásný den,
- Uvolnění, rozehrátí, posed etc.
- Kvinty – korektní pohyb v zápěstí, uvolněné prsty.
- Oktávy – jen zkusíme, jak fungují po delší době
- Skoro tam jsou, trošku nečistoty, přidávají se parazitní tóny.
- V oktávě je to vlastně o práci palce, 2. – 4. prst jsou vedle sebe a nepociťují žádné tenze. Je třeba si najít „ideální“ místo, pro mě v oktávě C v levé ruce funguje mít 2. prst v levé někde kolem #F, v pravé více-méně taktéž.
- Rytmické skupiny – dělení po dvou a po třech, bezva.
- Shostakovich
- Pravá zvlášť, levá zvlášť.
- Osminové a čtvrťové noty (rytmický rozdíl).
- Správně v pravé cítíte staccato, je to pochod, ten má takové rázné doby, ale staccato už je docela dost, spíše ty noty prostě oddělte, tedy non-legato (ne vázaně).
- Spojování dohromady.
- Spíše si udělejte malý kousek, třeba jeden takt, a ten se naučte úplně dokonale, pak teprve jděte na další. Pokud hrajete při cvičení najednou třeba 2 řádky, za prvé se stane, že na konci 2. řádky nevíte, co je na začátku 1., protože je to dávno, za druhé se v tom snadno ztratíte (Kde jsem? Co tu dělám? …).
- Až vám jeden takt poleze brutálně na nervy, ještě v něm chvilku vydržte, dokud ho nebudete chtít vyhodit z okna a prostřelit vzduchovkou, pak v něm pořád zůstaňte, dokud nebude dokonalý. Pak až jděte na další takt (či jev) a opakujte stejně jako první takt. Pak takhle opakujte spojení tutěch dvou taktů či nějakých jevových skupin (např. v tutom případě celý 1. řádek). Dokud se nepovede 1. řádek úplně dokonale, bez zádrhlů, bude čistý a tak podobně, nechoďte vůbec na 2. řádek, i když je prvnímu řádku dost podobný. Zůstaňte prostě v prvním řádku tak dlouho, dokud bude třeba, aby to znělo úplně dokonale 🙂
- V levé se vám často stává, že namísto géčka zahrajete áčko.