Ahoj,
- C dur a G dur, opak, podíváme se na D dur
- Nahoru podkládáme trojku pod jedničkou, poté čtyřku (aby to dalo dohromady 7 tónů)
- Při cestě dolů nadkládáme stejným způsobem, při nadkládání pozor na vytáčení zápěstí a především lokte.
- Svižnost a rytmika
- Legato, non-legato, staccato
- Nejdříve zvlášť, legato, non-legato, případně staccato, poté P+L, kdy v jedné ruce bude legato, v druhé cokoliv jiného a naopak, začni cvičit na 5 tónech (1, 2, 3, 4 a 5 v tónině D dur).
- Tempo takové, ať máš možnost v hlavě si říci instrukci a vědomě tak udělat daný úkon. Později samozřejmě se zrychlí, až se zautomatizuje.
- Hra od sebe a k sobě, obě legato, obě non-legato (volné tempo), začínáme jedním prstem na stejné klávese (d), začni si jednou oktávou, až půjde, udělej třeba 2 nebo 3.
- Akordy, T/D/S
- Akord je souzvuk 3 a více různých tónů.
- Akord v dané tónině postavíme jako 1., 3. a 5. stupeň z dané stupnice (v dané tónině)
- Takovému akordu pak říkáme durový nebo molový kvintakord v tónině X dur /mol
- Malý článek, shrnutí o tónice, dominantě a subdominantě, ještě jsem natočil video o tomtéž.
- Důležité je oddělit pojmy akord v tónině a tónika, dominanta a subdominanta, a potom třeba pojem akord G je dominantou v tónině C dur. Aby tuta věta dávala smysl.
- Menuet, prvních 8 taktů, opak
- Opak zvlášť P, L, případně pak P+L
- Hlavně pomalu, důležitá je plynulost, ne rychlost!
- Zkus vymyslet délku ozdoby v 8. taktu
Příště tedy v pátek 2. 9. 2016 v 19.30.