Kársný den,
- Rozehrátí, uvolnění rukou
- Kvinty a oktávy
- Držme stejné tempo (pomalé)
- Jednu či druhou ruku rozdělme na 2× kratší tóny (např. pokud ve výchozím stavu obě ruce současně hrají čtvrťové, poté jedna či druhá ruka začne hrát osminové).
- Stupnice a běhání
- Postupně s metronomem zrychlujte – po malých krocíchl. Jestli jste bezpečně třeba na 70 BPM, poté jen 75, maximálně 80 – a uvidíte, co se vám tam objeví. Každá nesrovnalost a neefektivita (houpání do rytmu atd.) se projeví, že „to najednou nepůjde.“ Takže pak zpět na původní tempo (70 nebo tak), zkuste to zahrát bezpečně bez houpání a pak znovu zrychlit na 80. Až to bude 80 bezpečně, pak se z tuté rychlosti zase odpíchnete dál. Chvilku to trvá, nacvičit pohybové zvyky.
- Czerny
- Opakování do stability. Viz stupnice výše v rozehrávce – dělejte si to podobným způsobem, výborně. Už to tolik nezakopává.
- Zkuste se vrátit zase do hraní zvlášť pravou a levou a zkuste vnímat děj jako po trojicích. Tedy ne, že tam máte 12 tónů v taktů, ale 4 skupiny po třech.
- Zkuste i trošku pomoci dynamikou – TAtataTAtata (silný-slabý-slabý,) prostě trojice.
- Až to půjde zvlášť, zase pak zkuste dohromady.
- Tuto všecko vám pomůže vnímat „běhací skladbu“ po skupinách, navíc pokud se tam něco opakuje (např. ostinata) 🙂
- Tabulky akordů
- Určitě super nápad, časem upravíme tak, aby to fungovalo do obecné hudební teorie.
- Kvinty a oktávy
- Holubí dům
- Předtaktí.
- Pravou melodie a prstoklad, překládání dlaně nad palcem (viz hraní stupnic, úplně stejně).
- Zkuste co nejvíce zpočátku všechno legato (vázaně) – v písni jde o to, že jsou slova opatřena hudbou a ne opačně (slova jsou to hlavní, melodie je bonus).