Dobrý den,
- D dur
- stupnice
- lepení ok
- dohromady, pomalu, není kam chvátat
- legato v posledním oktávovým skoku, svažte pravou ruku, levou musíte „trošku dřív pustit,“ abyste měl čas na zahrání tónu pravou, jinak se klávesa nestiskne.
- nejdříve hrají horní tóny
- levá pustí
- společně zahrají spodní tón, tedy pravá váže a levá neváže
- Další možnost je použít pedál, ale musí být velmi přesný, možný stisknout prakticky na jednu osminu.
- akordy a obraty D dur (plus jejich názvy)
- vychází to z intervalů – tedy kvinta a sexta, protože bychom měli 2 sextakordy, tak druhý obrat pojmenujeme kvartsextakord kvůli spodní dominantní kvartě.
- rozloženě a dohromady (nejdříve zvlášť a až pak dohromady)
- v rozložených akordech jde o plynulost a připravenost „dopředu“, je třeba už si daný obrat připravit v hlavě dopředu, abyste pak už rovnou ho začal stavět.
- nahoru i dolů 😉
- Dodržujte prstoklady, tady to láká je používat „jinak“, nenechte se 🙂
- T/D/S
- přečtěte si znovu, máte níže (o několik lekcí dříve) T/D/S, co to znamená, jaké jsou to stupně, jak vytvořit akordy, jakým prstokladem je hrát 😉
- stupnice
- Beskyde
- vylepšování rytmu, „druhé“ osminové kratší, aby se lépe vázalo na další takty
- takty se čtvrťovou a čtvrťovou pomlkou jsou příliš dlouhé, zapracujte je též do rytmu (zkrátit)
- Celé dohromady s akordovým doprovodem, tempo
- 1. řádek už je skoro super 😉
- Menuet
- prvních osm taktů
- tóny ok, rytmus ok, akorád tempo se mění podle toho, jak si jste jistý 😉 Najděte si takové nejrychlejší, které budete schopen zahrát všeude stejné. A těchto 8 taktů zkuste plynule a navázat na sebe.
- První běh nahoru (1. taktu), tak se vám to tam několikrát rozpadlo na legato osmin po dvou, čili zapracujte na legatu v pravé ruce, vlastně je to stejné jako v obdobných místech dále, kde to děláte správně..
- prstoklad ok
- prvních osm taktů
Pátek tedy normálně ve 14.00.