Ahoj,
- Rozehrátí, uvolnění
- Rozbor akordů
- Spinning song
- Harmonické intervaly (ty, které „znějí naráz“) – co se tam děje, tedy:
- V jaké je to tónině? (A podle čeho se to pozná)
- Pozná se podle předznamenání – 1 béčko v tutom případě.
- Tónina je pouze množina tónů, které používám (skupina, hromada). V naše mpřípadě F dur.
- Co to tvoří za akordy? (Takt 3 a 4 – kde není jen levá)
- F dur, C (dur, byť tam nikde není ečko, je to jen pocit)
- Tyto akordy za sebou, co tvoří za kadenci? (Popis harmonickými funkcemi typu tónika, dominanta etc.)
- Harmonické funkce jsou jednoduše očíslované (příp. pojmenované) stupně ze stupnice – tedy I, ii, iii, IV, V, vi, vii(0) – římskými číslicemi. Velké a malé označují durové a mollové akordy.
- Zdejší kousek harmonie vytváří 1−5−1 – tedy tónika, dominanta, tónika.
- Přechod z D=>T (V=>I) se jmenuje čistá kadence (perfektní kadence, různé názvy téhož) a dělá nám klasické uzavírání (např. na konci lidovek, skoro všude najdeme V‑I přechod) 😉
- V jaké je to tónině? (A podle čeho se to pozná)
- Harmonické intervaly (ty, které „znějí naráz“) – co se tam děje, tedy:
- Spinning song
- Spinning song (hraní)
- Ladíme takty 3−−6, aby „to neutíkalo“ a bylo to přesně rytmické 🙂
- Prostě rytmus (nejlépe s počítáním)
- Pak takty 11−−15 (3. řádek)
- Tady spíše prstoklad.
- Napojení 17 – 19
- Pozor, že tam (19. takt) jsou zase šestnáctiny – žádný flákání 😉
- Celou 1. stránku
- Zkusme v jednotném tempu (pomalém, ale stejném!) v jednom kuse s co nejméně (nejlépe 0) zádrhely 🙂
- Dále, celká skladbička zní dost ulítle, takže žádné tahání levé, tam bych to určitě nehrál legato, ale spíše nonlegato, případně staccato (tedy notu rozdělit na půlku tónu a druhou ticha) 🙂
- Ladíme takty 3−−6, aby „to neutíkalo“ a bylo to přesně rytmické 🙂