Dobrý den,
- Uvolnění
- Grieg
- Jemnost, vnitřní tóny (vnitřní šetnáctiny) aby nebouchaly.
- Pedál – viz popisky, spíš zatím čistěte více než méně. Až budete mít v rukou naprosto zběhle skladbu, poté pedálem doladíte zbytek výrazu, zatím se ruce & nohy nepředvídatelně ovlivňují.
- Důsledně melodické tóny, i opakované (5. až 8.).
- V levé ruce se v prvních 4 taktech neopakuje tolikárt basový tón. Musíte ho zahrát tak, aby stihl podkreslit celou frázi a neumřel dříve, současně by neměl být moc silný, prostě „tak akorát“ 😀
- Ligatura – obloučkem naznačené spojení dvou stejných tónů (předržíte po dobu součtu trvání délek tónů)
- 3. řádek 1. takt – poslední 3 tóny, pozor na rytmus, šestnáctina-osmina-šestnáctina, navíc na osminu malinko počkejte, zesilněte ji, je tam důležitá, udělá to takový ten „táááá-ám“ přechod 🙂
- Sibelius
- Čistíme pedál opravdu na každý basový tón 🙂
- Pozor na přeznívání, chce to co nejpřesněji.
- Až se bude trošku dařit stabilně, zkuste k tomu pomalu přidat pravou ruku, klidně pouze první 2 řádky (8 taktů).
- V levé pořád stejně 😀
- Pedál vlastně musíte stihnout vyčistit na jednu šestnáctinu. S pedálem neřezejte až nahoru, musíte ho kontrolovat po celou dobu stisku. Pedál čistěte hned, jakmile basový tón v levé hraje, na nic moc nečekejte, když nestihnete pedál pak znovu dozmáčknout, bude vám chybět basový tón 🙂
- Klidně se nahrajte, klidně i s videem, když se vám podaří, ať sám sebe vidíte, zvuk (nebo celé video) mi zase prosím pošlete, ať to zmrkneme, kdyby bylo cokoliv potřeba vylepšit 🙂
Příště se uvidíme ve čtvrtek 10. 8. 2017 v 18.00.