Dobtrý den,
- G dur
- Intervaly – jako řadové číslovky ženského rodu (počeštěné)
- prima, sekunda, tercie…
- Interval – vzdálenost mezi dvěma tóny
- Poslechová cvičení (připravit)
- cvičení na poslech různých intervalů společně – tercie se sextou, sekunda s septimou atd., jedná se o inverze intervalu, což je základ tvoření obratu akordu
- T/D/S
- oddělit pojmy „tónika“ od pojmu „akord v tónice“
- obraty
- Intervaly – jako řadové číslovky ženského rodu (počeštěné)
- Mollové akordy a tóniny
- též se jmenují podle písmenka, kde se začíná, takže G moll atd.
- v akordu se akorád prohodí „2 a 3“, tedy durový akord má „3 a 2“ a molový má „2 a 3“, tedy trochu lépe, durový má dole větší tercii než nahoře, molový opačně.
- Proč zní mollová jinak než durová (v překladu měkká a tvrdá)
- při posunu v paralelní tónině (např. z C dur do A moll) se změní místo půltónových kroků, v duru je mezi 3. a 4., poté mezi 7. 8., v molu je 2 – 3 a 5 – 6.
- Menuet
- při melodické ozdobě je potřeba „ukrást“ z předchozí čtvrťové trošku doby na první 2 tony melodické ozdoby, kde 3. tón je ten, který musí vyjít na „dru…há…atd.“ 😉
- zkoušejte si jen dlouhý trylek, nejdříve pomalu, ale vícero kombinacemi prstů: 12, 23, 34, 45, 13, 24, 35 (v tutom pořadí přibývá i obtížnost)
- čtvrťové v 2. taktu nejsou „tak krátké“, prostě „pam pam“ a ne „p… p…“ 🙂
- 8. takt, melodický příraz trošku delší, já ho hraji trošku delší než osminu, takže „áčko“ přijde těsně před spodním „d“ v levé
Příští týden nejspíše v sobotu opět dopoledne, kdyby cokoliv, stačí dát vědět, limit je pátek 17.00, od té doby kdykoliv 😉