Dobrý den,
- D dur
- 2 #, F# a C#
- pravá ok, levá už téměř nelepí, super!
- T/D/S a obraty, „dojet dovnitř“
- Trénink sluchu na intervalech a akordech
- začneme na dvojhlasech, není třeba (zatím 😀 ) znát přesně zvuk „D“ atd., ale vědět, jak zní intervaly (vzdálenosti) mezi tóny.
- pojmenování intervalů: Základní přehled intervalů
- Ze začátku trénujte intervaly, které dole začínají „céčkem“ a k nim přidávejte různé tóny a zkoušejte to naposlouchat.
- Zkuste zahrát nějaký interval naslepo (nebo ať vám to pomůže zahrát někdo druhý) a takto si je zkoušejte prostě naposlouchat.
- Tutu věc využijeme později k indentifikaci celých akordů a např. k tomu, abyste byl schopen doprovodit písničku, pokud ji slyšíte v rádiu. Využijeme tzv. relativního sluchu a zkusíme si naposlouchat postupně co nejvíce přesných tónů (perfect pitch)
- Beskyde
- Hlasitěji (výrazněji), není třeba „šolíchat“ 🙂
- opakovat po částech, více jistoty, nebojte se toho, chyby jsou prostě jen chyby, které v příštím opakování opravíte 🙂
- trošku plynuleji přechody i mezi „stejnými akordy“, v pravé legato a v levé akordy začněte měnit o trošku dříve, ať stíháte nejen změnu, ale i samotný úhoz.
- 2. a 3. řádek
- pravou – zapracovali jsme tam nadložení 2. prstu
- levou – subdominanta (F dur) ve 2. obratu (kvartsextakord), 5−2−1 prstoklad
- spojování dohromady
- spojit celý, tzn. věnujte se teď hlavně 2. a 3. řádce, poté až zopakujte první a spojte dohromady.
- Menuet
- opakování