Dobrý den,
- Uvolňování
- oktávy nebo jiné intervaly
- Uvolňování palce, zvedáme palec do určité výšky, ostatní prsty jsou krásně volné.
- u hraní kvint nebo oktáv zápěstím je důležité, aby všechny prsty byly uvolněné – i v poloze „zvedné zápěstí“
- lokty
- nechte volně viset tam, kde zrovna vyjde.
- pohybl loktem se využívá např. při dlouhý řadách
- posloouchejte svoje ruce, tělo vám dává signály, jen je stačí poslouchat 🙂
- oktávy nebo jiné intervaly
- Menuet
- 1. část
- uhlaďte rytmus, zkuste se třeba nahrát (jen zvuk na mobil a tak) a pak si to poslechnout, hodně věcí není slyšet během hraní, protože máte představu, co chcete udělat, tak pak věříte, že jste to udělala, ale skutečnost může být odlišná.
- Řešením tutoho je naučit se dokonale poslouchat svoji hru, ve své podstatě to spočívá v tom, že jste „vlastně 2 lidi“ – člověk, který hraje a člověk, který poslouchá. Základem dobrého hraní (krom toho tu skladbu umět a vědět samozřejmě, kde se co nachází), je právě i dobrý poslech.
- Zkuste si nejdříve představit, jak bude melodie znít – třeba si ji zazpívat. Občas uslyšíte, že vnitřní představa o melodii a rytmu je trošku jiná než to, co z vás nakonec „vyleze“ 😀 Princip stejný jako u „oddělení posluchače a hráče“, akorát je to jednodušší – člověk tak nějak lépe umí ovládat svůj hlas než klavír, pokud začíná na klavír (hlas používá celý život).
- Ozdoby malinko rytmičtěji a dynamičtěji (viz tanec Waltz), ze začátku klidně přehánějete ten přízvuk, ve skutečnosti tam pak není, tóny jsou všechny stejné, jen ty ozdobné jsou „slabší“.
- 1. část
Příště zase v sobotu, kdyby cokoliv, dejte vědět a domluvíme se.