Ahoj,
- Uvolnění
- Oktávy – pouze zápěstím, snaha je o co největší uvolnění ruky (dlaň a dál), přitom zápěstí nedělá skoro nic, v něm se pouze ruka otáčí, všechno blíže k tělu (předloktí etc.) drží ruka a rameno.
- Taktéž nechceme, aby se ruka úplně zvedala ani prohybala, musí být v rovnováze.
- Prsty, které v oktávě zrovna nehrají (cokoliv kromě malíčku a palce) volně odpočívají.
- Při dopadu ze začátku budou trošku tuhé a odpočinou si až po chvilce, časem si zvyknou rovnou už dopadnout uvolněně. Jak se tuto povede, může se stát, že se ruka od kláves lehko odrazí. To není špatně! Toho časem využijeme.
- Znělé hezké tóny – cvičení spočívá v nácviku hry uvolněnými prsty a jejich jednotlivým zapínáním a vypínáním tak, aby to dělaly naprosto nezávisle na sobě vzájemně.
- Hrajeme (ze začátku) v pravé i levé zvlášť na rozloženém 5hlasém septakordu C7.
- Jednotlivé fáze:
- první 2 prsty (v levé C‑B-C‑B, v pravé C‑E-C‑E)
- Forte
- Čtvrťové (počítání na díly), 4/4 takt (prvnídíl-druhýdíl…)
- Trioly (osminové) – pořád 4/4 takt (takže 12 triol)
- Piano
- totéž (znovu)
- Forte
- druhé dva prsty (G‑E-G‑E, v pravé G‑B-G‑B) atd. Takhle se projede všechno v C7 🙂
- první 2 prsty (v levé C‑B-C‑B, v pravé C‑E-C‑E)
- Tuta cvičení pro zatím stačí, později přidáme ještě další 🙂
- Oktávy – pouze zápěstím, snaha je o co největší uvolnění ruky (dlaň a dál), přitom zápěstí nedělá skoro nic, v něm se pouze ruka otáčí, všechno blíže k tělu (předloktí etc.) drží ruka a rameno.
- Beethoven – Sonatina v G dur
- Vyzjistím číslo, abych věděl, kam zařadit.
- Pozor na naučená ostrá staccata, romantismus! Tedy bude tam krátký tón, ale ne ďobnutý 🙂 Např. na konci fráze je možno krásně rozpojit, ale určitě ne odskočit 🙂
- Ve 4. řádku v levé velmi podobně MOzartovi (Sonata č. 15 v klavíru 😀 )
- Love Story theme
- Z filmu Love story (nevěděl jsem)
- Mozart – 15
- super 😀
Příště opět úterý 16.00 🙂 (20. 6.)