Krásný večer,
- Uvolnění, rozehrátí
- Polyrytmus, polymetr
- Zkusme jednoduché 3:4 a 4:3, pomalu 😉 Stejně jako v polyrytmu se potkají jednou za dvanáct, ale v polyrytmu jedou „najednou“ 3 a 4, takže se potkají každé 4 a 3, dohromady po 12 „dílčích“ tónech (rytmických), v polymetru se fakt potkají až po 12 celých tónech, takže třeba po 3 taktech (v osminových, viz papír).
- The Cemetary
- Opakování 😉
- Už máte na 2. stránce prakticky půlku plynulou, to je bezva! 🙂
- The Cider House Rules
- První 4 taky s melodií
- Ladění výrazu – aby melodie vystupovala, ale pořád byla líbezná 🙂
- Opět – po krátkých úsecích, typu 4taktí, kde se ladí jen zvuk, ladíme, který tón, jak silně zahrát, který je hlavní, který průtažný. Dohromady pak z toho melodie právě vyleze, vylezou hlavní tóny, opory, ostatní tóny vesele poletují mezi 🙂
- Když se v jednom taktu dobře „udělá“ melodie, táhne do dalšího taktu na další tón. Naštěstí tady je dost výrazná melodie, „takže dobrý,“ ale obecně u soundtracků je méně výrazných melodií, spíše jde o emoce, které z toho lezou – a bez silné melodie je extrémně třeba, aby se dařilo emoce ven předávat.
- Já vím, že je to prakticky jen opakování prvního taktu, ale je doufám vidět, že tohle ladění udělá opravdu mnoho, najednou to zní celé mnohem lépe! 🙂
- První 4 taky s melodií