Ahoj,
- Rozehrtí & protažení, uvolnění rukou
- Přirozený tvar ruky etc.
- Jde o to, aby nic nebylo „propnuté,“ všechno uvolněné – a to i tak, že pokud se zahraje. Tedy pokud je něco „v poho“ a při zahrátí je propnuté, nebylo to v „poho,“ je třeba upravit i verzi před zahrátím (výšku dlaně etc.)
- Výšky dlaně a prstů nad klávesnicí se dočkáš tak nějak „automaticky“ časem, ruka si na to přijde 🙂 Jen je třeba to zkoušet a hledat optimum.
- Bach I
- Jednotlivé souzvuky, dva v levé se pořád drží, dokonce i v posledních taktech na 2. stránce 🙂
- První fáze – notová, tedy naučit se všechny noty správně a totálně na jistotu, abys nemusela přemýšlet, co kam patří a tak 🙂
- Další fáze jsou pak výrazové – tedy když máš první fázi, můžeš hned do toho zkoušet dávat emoce – po intuici, tedy skladba tě svoji stavbou sama vede, kde máš chtít cítit veselost, vztek… etc. (prostě emoce).
- Problém u Bacha a těchto věcí je, že to není romantismus, ale baroko 😉 Tedy emoce to samozřejmě tvoří, ale princip je jiný – samotná skladba není napsaná z důvodu tvoření emocí jako takový, ale že emoce vzniknou „mimochodem“ k tomu, že „je to hezký“ (veeeelké zjednodušení pro ty, kteří vědí) 😀