Dobrý den,
- Stupně (přehled)
- Dur
- Tónika (dur)
- Supertónika (moll)
- Medián (moll)
- Subdominanta (dur)
- Dominanta (dur)
- Supermedián (moll)
- Zmenšený akord citlivého tónu ( – )
- Moll
- Tónika (moll)
- supertónika (zmenšená)
- Medián (dur)
- Subdominanta (moll)
- Dominanta (moll)
- Supermedián (dur)
- Akord cilivého tónu (dur)
- Dur
- Stará archa
- konzistentně doprovod, pokud je někde D a uděláte ho 2×, poté ho uděljte v obdobných částech taky 2×
- 3. řádek, příprava prstokladu ve 3. taktu (viz tužka)
- aranže doprovodu – asi nejlepší nejsnazší varianta je akordy na každou lichou dobu (půlové akordy)
- Boleslav, Boleslav
- 4 křížky 😉
- prstoklady 😉
- systém reptic (prima volta, sekunda volta)
- Transpozice
- Rytums přesněji, ať neutíkají někdy osminy 🙂
- Ten chlumecký zámek
- supertónika
- prstoklady – na čtvrťovou, než je „výstup nahoru v osminových“ vždy 1. prst., na konci poslední řádek, tak jak jsou 4 déčka za sebou, prstoklad 2−1−1−1 (protože z předchozího taktu vyjde „d“ na 2. prst.
- tóny vedle sebe hrajeme sousedními prsty, pokud přeskakujeme tón, přeskočíme 1 prst, ne 2, ne 0 😀
- Transpozici až později, je tam velký rozsah tónů, prstoklady atd., to je přednější mít přesně, pak až „vychytávky“ 😉
- neskákejte tóny, jako když se zpívá, volně, nevyrážejte melodii
- Tři čuníci
- F dur
- prstoklady – malinko dopředu třeba přemýšlet, maximálně třeba takt
- Akordy – je tam víc harmonických funkcí, ale nezapomeňte na to, že jste vlastně pořád v F duru, takže kdekoliv se vám objeví „h“, najednou je to „b“ 🙂 A to je celé 😉
- Zase zatím jen v F dur a pokud to chcete hrát pak třeba v D dur, tak až pak, nejdřív se to naučte v F 😉
Příště v lednu, viz mailem.