Krásný den,
- Uvolnění, rozehrátí
- Oktávy, posed dostatečně daleko od kláves 🙂
- Když je ruka „zaťatá,“ je třeba ji „odťát“ 😀
- Občas hoďte „kvinty“ – oběma rukama, pokuste se co nejpřesněji udělat synchronizaci mezi oběma rukama – tedy aby levá a pravá, pokud mají jít spolu, šly fakt co nejvíc spolu.
- Pokud toho chcete dosáhnout, budete muset trošku zvolnit.
- Etuda na prstová cvičení (g‑c-d-e-d‑c, nepamatuji si název) 🙂
- Když to hrajete s akordy, řešení kombinace tóniky s 1. taktem a pak dominanty a subdominanty a zpět dominanty na 2. takt je super, jednak vám to udělá 4 takty, což je běžná délka fráze v takových etudách, druhak máte 4 harmonické fukce a vzniká běžná kadence T‑D-S-D-(T) a zní to prostě písničkově, což pak zní dobře.
- Chromatická stupnice
- Celá stupnice – v pohodě. Hodně to řešíte, prostě ji tam flákněte a uvidíte, jestli to zní dobře či ne. Cílem je naučit se stupnici v oktávách „automaticky“ bez přemýšlení (jediné, nad čím přemýšlíte je, kde zrovna jste).
- Začátečních první 2−−4 tóny (4hlase, oktávy) zkusíme dostat do totální plynulosti. Pak přidáme další tón.
- Had
- Zopakujeme 🙂 Pak už budeme moci na chvilku odložit a dáme zase něco jiného 😉
- Akord Fm – pozor na Ab, aby bylo 😉
- Rytmus – všechny osminové jsou stejné osminové 🙂
- Takt s pomlkou – počítejte nahlas prv-ní-dru-há, a tóny jsou pouze ve vyznačených slabikách 🙂 Na „dru“ je pomlka (takže ticho) 😉
- V tomto taktu je též dobré vyměnit prst na géčku na 5. prst, abyste mohla dále dolů na Eb a C nějakými nižšími prsty (3. a 1.)
- Bude zima, bude mráz
- Řešíme prstoklad
- Holka modrooká
- Tu zase příště 😉 😉