Dobrý večer,
- Uovlnění rukou
- Oktávy, chromatika
- Polyrytmy
- 3:2 – zautomatizování, stačí při tom něco vyprávět 🙂 🙂
- 4:3 – opakování 😉
- Uvolňování palce – nadkládání a překládání kolem palce. Samozřejmě existuje i inverzní cvičení – tedy palcem kolem tónu.
- Heritage
- První 2 řádky – klidně více pedálu (2. & 3. takt)
- poslední takt, 2. řádka – z „céčka“ před akordem neutíkejte, klidně si udělejte „minikorunu“ nad tímto céčkem a do akordu jen „vplujte“ 😉
- U větších akordů vocing – např. 1. takt 2. řádek, je tam důležitý souzvuk D‑Ab, páč tam vytváří disonanci, proto tuty dva tóny musí hezky zaznít. Vnitřní „f“ tolik znít nemusí (ale jako neslyšně samozřejmě taktéž nikoliv) 🙂
- Poslední takt 3. řádku – arpeggio pomaleji, pokuste se co nejrovnoměřneji.
- V levé tenuto – pozdržení, jen drobet 🙂
- První 2 řádky – klidně více pedálu (2. & 3. takt)
- Bach II
- Prvních pár taktů, spíše jde o prstoklad.
- Které tóny jsou důležitější, které méně důležité (které tvoří dynamickou harmonii, které jsou pouze průběžné)
- Levá je taky dost o prstokladu, ale není potřeba tak brutálně řešit jako pravou ruku 🙂
- Tango
- Nebojte se zrychlit začátečních 2,5 řádky (než je akordové nahoru/dolů). Bez pedálu, klidně hodně výrazně levou, udává tempo a výraz.
- River
- dvaatřicentikové „tada“ velm jemně! 😉
- V šestnáctinových partech máte hezky diferencované horní a spodní (např. 3. strana, hned 1. takt, hned první čtveřice šestnáctin)
- Přírazy a tlaky jsou před notoou, tedy levá se přidá až na „hlavní tón“.
Přítí týden se budu opět těšit 😉