S Michalem jsme projeli předchozí věci, co dělali s paní učitelkou v ZUŠ, sice to nemá v hlavě úplně „hned“, ale po chvilce si vzpomene, nad věcmi přemýšlí, snaží se systematicky odvozovat.
Ohledně „domácích úkolů“:
- Posed u klavíru: Probrali jsme, jak správně sedět u klavíru.
- Důležité je posadit se jen na půl stoličky, ne se „rozplácnout“ na celou 🙂
- Ruka a zápěstí v rovině, žádné ohnutí žádným směrem
- Prsty drží „jablíčko“
- Pokud výše uvedené platí, potom se zaměřte na lokty, neměly by moc „odstávat“ od těla, pokud ano, zkuste je dát více k tělu, pokud nezvedne ramena, je to OK, pokud ano, zvedněte trošku stoličku a postup zopakujte. Na správný posed si Michal časem zvykne automaticky, jen je ho potřeba vycvičit, zprvu.
- Nomaha stojíme při posedu pevně na zemi, pokud možno ne na špičkách, nohy vedle pedálů celými ploškami k zemi.
- Během hraní Michal občas zapomíná dýchat, je třeba mu to občas připomenout 😀 Pomůže i žvýkačka, která trošku pomůže s uvolněním celého těla (uvonlí se svaly kolem čelistí a od nich postupně všechny ostatní)
- Dvojice tónů: Trénujte si dvojice tónů; CDCDCDCD, pak DEDEDE atd. Vždy ty „vedle sebe“ pro všechny kombinace prstů na každé ruce. Můžete klidně i dohromady. Dbejte na prsty, aby se moc nezvedaly od kláves, váš klavír má dost těžký stisk, takže to Michala nutí prsty zvedat od kláves při úhozu.
- Pojmenovali jsme tóny: c1 – c5 pro oktávy nahoru, „c“ (tedy c malé), potom „C“, tedy C velké. Pod nimi je ještě C kontra, ale to jsme si neříkali, tak ať mu to zatím neplete hlavu.
- Počítání nahlas: Zavedli jsme počítání nahlas – první, druhá, třetí, čtvrtá.
- Písničky – kočka a pes, pokud možno obě zvlášť pravou rukou, poté hrát melodii oběma rukama dohromady. Ale jen pokud půjde zvlášť, zbytečné na to tlačit. Během hraní, ať Michal počítá nahlas.
- Rytmus: Michal si dobře pamatuje celou, půlovou a čtvrťovou, u toho zatím zůstaňme, totéž platí pro pomlky. Zkoušejte s počítáním nahlas hrát nějaké noty – např. čtvrťové (4) a pak třeba 2 půlové. Ať se ale nezmění rytmus počítání, tóny půlových tak budou 2× delší. Až tohle půjde, zkoušeli jsme takové cvičení – opakujte dle libosti: Jednou rukou hrajeme třeba čtvrťové, druhou hrajeme půlové, pak je prohodíme po napočítání do čtyř. Pokud Michal při tom udrží rytmus, aniž by tedy zrychlil či zpomalil, je vyhráno. 🙂
To by bylo vše, budu se opět těšit příští pondělí. 🙂
Nelze komentovat, ale trackbaky a pingbacky budou použity a přidány.