Dobrý den, zde rozebírám těch několik souborů, které jste mi poslal.
Začněme Eliškou, postupně vezmu všechny soubory:
1. soubor:
- Zde bych vypíchl akorát situaci kolem 0:17, kdy „vjíždíte“ do další části (c dur), ty melodické tóny byly příliš zbrklé.
- Jinak k tomu nemám větších výhrad, doopravdy. Samozřejmě platí pořád to stejné – je třeba zjemnit, zvýraznit melodickou linku, ale jinak prostě OK.
2. soubor:
- Přechod kolem 0:10 do druhé části – je to tam moc „hrrr“, abych tak řekl. Nechte doznít první část, pak začněte teprve s druhou. Buď tam dejte trošku více času klavíru na utlumení pedálu, anebo si tam malinko (podle ucha) zvětšete tu pauzu, ale spíše to první. Víc to prostě oddělte.
- 0:23 a houpání dvaatřicetin – přijde mi (poslechově), že máte „ty spodní“ mnohem delší než ty horní, prostě místo tatatata je to tátatátatáta, jestli mi rozumíte 😉
- 0:26 zakopává to, hrajte si to pomalu a až to bude OK pomalu, pak dostávejte do tempa.
3. soubor:
- Přechod v 0:10 – to samé jako výše; trošku tam nechte zase doznít tu druhou část, ať prostě více vynikne kontrast
- Sexty v 0:18 – jsou moc „ta ta ta“, prostě važte ty horní, oddělujte ty spodní, kdysi jsme si to ukazovali, oživte tuto znalost 😉 Případně ukážeme osobně znovu ve středu.
- Arpeggia v 0:45 – arpeggia zní dobře, ale pak je tam klasickej a moll rozloženej kvintakord a v něm vám to zakopne 2× za sebou dokonce, zajímavé. Opět – zkuste si to zahrát extrémně pomalu a až pak zrychlovat.
- Zakončení v 1:10 nebo kdy – ne tak pohřebně, prostě trošku si to tam klidně zpomalte, ale tohle bylo fakt hodně 😉 😉
Bezva, nyní to samé pro Moonlight:
1. soubor:
- Přechod kolem 0:24 – čistě, správně co tam má být! 🙂 Skoro určitě tam některé tóny byly nepřesně (místo his tam bylo cis a tak podobně)
- Melodická linka obecně – zkuste si vzpomenout, jak jsme vylepšovali výraz kdysi; že jsme ty tóny „stavěli na sebe“, aby to nebyly prostě jen tóny za sebou, ale „nad sebou“ (mluvím o melodické lince třeba hned v začátku ta „gis“ malíčkem)
- Kolem 0:47 – nezpomalujte to tam, to musí „proplout“ 😉
- 1:31 – horní „h“ není skoro vůbec slyšet, je potřeba se do něho více opřít, protože vlastně v levé vám zní basové H a h, v pravé hrajete h moll a pak hdur, které v ten moment lehce přeznívají přes sebe (klavíru chvilku trvá, než dovibruje to předchozí), takže pokud tam zahrajete to h2 jen tak „jen tak“, skoro zapadne mezi vším tím silným „h prostorem“, který tam tvoříte. Jedna možnost je utlumit ten prostor (což bych rozhodně doporučoval, zjemnit), ale pak je potřeba i ta horní háčka (a tu melodii v tuté čáasti obecně) hodně vysvítit. Jinak zapadne.
- Ještě k tim „háčkům“ – jak tam slyšíte (resp. vlastně neslyšíte 😀 ), je tam cis s odrážkou, které zní po celou dobu toho taktu skoro, tedy po 3 doby – a prostě pořád musí znít, nesmí zaniknout během 2. doby či začátku 3. doby, musí být slyšet celou dobu. Proto je třeba zjemnit ten střed (1−2−3 prsty v pravé) a víc zvýraznit ty malíčky 🙂
2. soubor:
- 0:10 – opět, horní melodie musí být víc slyšet, hodně zapadá. Zvlášť v těch přechodových částech, kde se všechno postupně mění.
- 0:23 – musí být slyšet „tááá tááá tááá“, druhá „táá“ vám tam zapadne (před přechodem do arpeggia fis moll)
- 1:35 při střídání směru se zasekněte ne „mezi řadami“, ale na začátku další řady, pak teprve vyčistěte – hezky se vám to spojí 😉
- 1:43 přesně tam ten konec řady 😉
- 1:59 – njednou tak o 40 % kleslo tempo 😉
3. soubor:
- 0:19 – melodický tón nahoře skoro není slyšet při úhozu, natož později (zní tam opět 3 doby, resp. „má“ znít 🙂 )
- 0:36 – vstup do tuté části – moc hrrr, klídek 😉 😉
4. soubor:
- 0:10 ten přechod tam celý – hořejšky vůbec nejsou slyšet, zvýrazněte
- 0:43 to arpeggio je o dost rychlejší než ten zbytek 😉 (a nemá být)
- 1:04 a i to předchozí – „a“ se tam neopakuje, pouze je tam ligatura, hrají se pouze horní tóny 🙂
Jo, tak bezva 😉 😉 Zde jsem vypíchl „problematická“ místa, samozřejmě, že to obsahovalo i spoustu dobrých a pěkných míst, to není tak, že bych si nevážil toho, že je tam máte, proto je tu neuvádím 😉 Takže dobrá práce, budu se těšit buď na další verzi anebo pak osobně 🙂
Nelze komentovat, ale trackbaky a pingbacky budou použity a přidány.