Dobrý den,
- Teorie
- Prozkoumali jsme F moll, příště se zase budeme věnovat nějaké tónině.
- Zkuste si (v libovolné – ne C dur či A moll 😀 ) tónině zahrát stupnici a udělat akordy a obraty 😉 Z praktických důvodů doporučuji akordy Cis moll, E dur, Fis moll, G dur, H moll a podobně – neustále ty, které se točí v Moonlight.
- Intervalům jsme se ještě příliš nevěnovali – ale trošku jsme je načali, když jsme rozebírali akordy (velká a malá tercie pro durový akord, malá a velká pro molový apod.) Chtěl bych se k nim opět vrátit, zase jste „o něco chytřejší“ a s novými vědomostmi je opět podrobíme zkoumání.
- Mozart
- Dejte pozor na rytmus, občas vám to „uteče“
- Výraz – je to klasicismus, takže ať se to váže tam, kde má, ať to skáče tam, kde má 😉 Artikulace je naznačena obloučky a tečkami (stacatem) či tečkami s pomlčkou, to jsem vám zapomněl ukázat, jak by se mělo hrát, ale v tomto případě bych to ani tak neřešil, je to prostě „nějak“ zapsané a je na vaší interpretaci, jak se s tím poperete 🙂
- Když to zmáknete celé v kuse plynule pomalu, bude to super.
- Eliška
- Zkuste si ji alespoň přehrávat, ať se nezapomene – a vrhněte se na druhou část, pořádně, zvlášť, správně rytmus. Abychom v ní postoupili.
- Moonlight
- Zvýraznění melodie, zatím klidně přežeňte, jde o to, aby prostě melodie „svítila“
- Rozdělte tóny na „hlavní melodické“ a „pomocné melodické“ (neexistující termíny, jedná se o naši vzájemnou domluvu, abychom věděli, o čem je řeč), pokuste se tóny hrát tak, aby to nebyly prostě jen oddělené tóny, ale melodie v malíčcích měla nějaký smysl a řád.
- První 2 strany dejte plynule dohromady, resp. na druhé straně dohromady k tomu Fis mollu, jak je arpeggio. Od tohoto momentu prozkoumejte dále zvlášť až kam se vám bude chtít, ale zkuste atakovat 3. stranu, ať se posuneme.
Dobrá práce, budu se těšit v pondělí 16. 11. 2015 v 17.45 😉
Nelze komentovat, ale trackbaky a pingbacky budou použity a přidány.