S Eliškou jsme projeli to, co jí zadala paní učitelka, konkrétně je potřeba zaměřit se:
- Ve skladbě v Cdur (nepamatuji si název), kde jsou rozložené akordy, je potřeba v přechodu do posledního taktu na první řádce nezpomalovat a udržet tempo, ať si Eliška nahlas počítá, pomůže to. Nahlas. Až to půjde zvlášť, ať pokračuje dále ve spojování dohromady.
- V nové nově přečtené skladbě z 2. knížky (D moll) bylo cílem rozečíst, což jsme provedli, bylo by potřeba, aby si to samozřejmě ještě zkoušela. Dbejte na správné hraní posuvek (béčka), občas zapomíná, kde má být (resp. že tam „vůbec“ má být).
- Ve skladbě 35 s akordy a skákajícími tóny – trénovat, trénovat. Je potřeba si zapamatovat konkrétní místa, která drhnou, tedy především ta, kde se v jednom taktu v jedné či druhé ruce objeví dva akordy s obratem. Není problém, že by Eliška nevěděla, co zahrát, spíše zapomene, že to tam je a to jí rozhodí.
- Procvičujte stupnice (libovolné) a i různé postupy unisono, tedy stejnohlasně, teď hraje stupnice pouze od sebe a je potřeba naučit se hrát obouručně dohromady tak, aby se jevy vyskytující se ve stupnicích nepotkávaly na stejném tónu, ale jinde (tedy oddělit ruce a znezávislit je od sebe).
- Zkoušejte s Eliškou různé pokusy – třeba pokud má oblíbenou písničku či skladbu, ať si ji zkusí vybavit (může to být cokoliv) a zkusí melodii zahrát. Není potřeba not či návodů, stačí uši, klavír a ruce 🙂 Cílem je trošku rozmělnit takový ten systém „nehraju, pokud nemám noty“, a naučit se alespoň základům improvizace a hraní podle ucha. Eliška totiž velmi hezky a dobře hraje, má skvělou techniku hry, posed, ruce – paráda, ale během hraní sezaměřuje pouze na tóny na papíru a vůbec neposlouchá, co hraje. Takže tam pak třeba hraje něco „vedle“ a třeba to slyší, ale v ten moment je pro ní hlavní prioritou koukat do not a pokračovat. Prostě je třeba se uvolnit a brát hudbu jako hudbu a ne jako řemeslo, alespoň v tomto momentu 🙂
Děkuji a příští týden se opět budu těšit.
Nelze komentovat, ale trackbaky a pingbacky budou použity a přidány.